1,719 נדבקים ביממה, משרד הבריאות דורש: סגר בחנוכה

שיעור הנדבקים עמד אמש על 2.5%, וביממה האחרונה נפטרו שמונה חולי קורונה. הממשלה צפויה להתכנס היום ולדון בהגבלות לקראת חנוכה, כשבמשרד הבריאות דורשים את הפסקת המסחר וסגר על ערים עם רוב יהודי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/12/20 08:09 כג בכסלו התשפא

1,719 נדבקים ביממה, משרד הבריאות דורש: סגר בחנוכה
מאושפזי קורונה. ארכיון, צילום: shutterstock

לקראת סגר נוסף מעכשיו לעכשיו? על פי נתוני משרד הבריאות המתפרסמים הבוקר (ד'), מספר הנדבקים בקורונה ממשיך להיות גבוה, ועמד אמש על 1,719 מאומתים חדשים, מתוך 69,788 תוצאות בדיקות שהתקבלו אמש. שיעור הנדבקים מוסיף להיות גבוה גם הוא ועומד על 2.5% מקרב הנדבקים אמש.

"קשיים משפטיים" סביב הסגר הלילי: "נבחנות חלופות שימנעו הדבקה"

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 588 חולים בקורונה, מתוכם 310 מוגדרים במצב קשה, ומתוכם 113 זקוקים להנשמה. 107 חולים מוגדרים במצב קריטי. מאז אמש נפטרו בישראל שמונה חולי קורונה, ומספר המתים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,932.

הממשלה תתכנס היום לישיבה בנושא העלייה בתחלואה, כשבמשרד הבריאות ידרשו להטיל הגבלות חדשות. הסגר הלילי, שעל הטלתו הוחלט בקבינט הקורונה בתחילת השבועות, ירד מהפרק בשל קשיים משפטיים, והעובדה כי במשרד היועמ"ש הבהירו שיהיה קשה מאוד להגן על צעד כזה מול בג"ץ, בשל התנגדות גורמי המקצוע.

קבינט הקורונה אישר אתמול בלילה את המשך פתיחת הקניונים והשווקים, כולל אלו שלא נפתחו עד כה, למשך שבועיים, אך נראה כי הם צפויים להיסגר כבר בעוד שבוע. במשרד הבריאות ידרשו היום הגבלות נוספות על האוכלוסייה, שכוללות את סגירת המסחר כולל חנויות הרחוב, וכן הטלת סגר על הערים בהן רוב יהודי במהלך חנוכה, ועל הערים בהן רוב נוצרי במהלך חג המולד וראש השנה האזרחית.

עוד דורשים במשרד הבריאות לסגור את המסחר ברגע בו תגיע התחלואה בישראל לאלפיים נדבקים ביממה, מספר הצפוי בעוד כשבוע, אם אכן תימשך העלייה בתחלואה בקצב הנוכחי. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן