"קשיים משפטיים" סביב הסגר הלילי: "נבחנות חלופות שימנעו הדבקה"

בעקבות קשיים משפטיים באישורו של הסגר הלילי שעל קיומו הוחלט בקבינט הקורונה, הודיעה לשכת נתניהו כי "נבדקות חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה". ישיבת הממשלה נדחתה למחר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/12/20 18:03 כב בכסלו התשפא

"קשיים משפטיים" סביב הסגר הלילי: "נבחנות חלופות שימנעו הדבקה"
בדרך לסגר לילי? , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ישיבת הממשלה שאמורה הייתה להתקיים הערב (ג') ולאשר את כניסתו לתוקף של הסגר הלילי ביום רביעי נדחתה למחר. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נאמר כי "בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה, שנועד למנוע סגר כללי, נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית".

עוד נאמר בהודעה כי "משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תדחה והיא צפויה להתקיים מחר".


(נתניהו על הסגר הלילי)

כזכור, המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, השתתף בישיבת קבינט הקורונה אמש בה הוחלט על הטלת הסגר הלילי, והתריע בפני השרים כי קיימים קשיים משפטיים בסגר כזה. נזרי הבהיר כי הטלת מגבלת תנועה גורפת, בניגוד לעמדת גורמי המקצוע - שהתנגדו להטלת סגר לילי - בעייתית, וכי הדבר יקשה בהגנה על עמדת המדינה, אם יוגשו עתירות לבג"ץ בנושא.

הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות וכן צוות המומחים המייעץ לממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביעו התנגדות להטלת סגר לילי, והסבירו כי לא יהיה אפקטיבי. ראש צוות המומחים, פרופ' ערן סגל, כתב היום בטוויטר כי "עוצר לילי לא יעזור הרבה. במקרה הטוב, הוא יוריד את מקדם ההדבקה R ב 0.05. הוא בעיקר ישחק עוד את אמון הציבור ששחוק גם ככה". הוא הסביר כי "לפי איכוני טלפונים, פחות מ-10% מכלל המגעים קורים בלילה, אז הירידה המקסימלית ב-R תהיה 0.1 שיעברו מהלילה לשעות מוקדמות יותר, ואת אחוז האנשים שלא יעקבו אחרי ההנחיות. ירידה של 0.05 במקרה הטוב, וכנראה פחות במקרה הריאלי".

עוד כתב פרופ' סגל כי "במקום עוצר לילי צריך לאכוף את החתונות וההתקהלויות שמתקיימות בניגוד להנחיות ושלא מצליחים לאכוף כבר הרבה זמן.
מקבלי ההחלטות גם יודעים שזה לא יעבוד, זה נאמר להם. עוד לא ראיתי ניתוח אחד שמראה שלסגר לילי תהיה יעילות גבוהה". סיכם.