קבינט הקורונה הכריע: סגר לילי כבר מרביעי בערב

בצל העלייה בתחלואה שנרשמה בימים האחרונים, שרי קבינט הקורונה הכריעו וסגר לילי יוטל על מדינת ישראל כבר ביום רביעי, למשך יותר משלושה שבועות. הסגר, שיחל בשעה 18:00 או 19:00 ויימשך עד ל-05:00 או 06:00 בבוקר למחרת, יובא לאישור הממשלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/20 21:05 כא בכסלו התשפא

קבינט הקורונה הכריע: סגר לילי כבר מרביעי בערב
צילום: Yossi Aloni/Flash90

על רקע העלייה בתחלואה שנרשמה בימים האחרונים, שרי קבינט הקורונה הכריעו הערב (ב') לאחר שעות של דיונים ולאחר שאמש התפזרו ללא קבלת החלטות - כי סגר לילי יוטל על מדינת ישראל החל מיום רביעי הקרוב ועד לסוף חודש דצמבר, יותר משלושה שבועות.

ההחלטה התקבלה, בתיאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת. הסגר הלילי יימשך מ-18:00 או 19:00 עד ל-05:00 או 06:00 בבוקר למחרת. מגבלת מרחק תוכרז גם היא אך עוד לא הוחלט לאיזה מרחק יהיה מותר לצאת. השרים צפויים להכריע גם על כיתור אזורים מוגבלים, מניעת התקהלויות, בדיקות ומלוניות לשבים מחו"ל. 

ההצעה שאישרו שרי הקבינט:

  • סגר לילי החל מרביעי הקרוב
  • פתיחת הקניונים והשווקים בהתאם לכללי הפיילוט, מלבד ביישובים אדומים
  • צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות
  • המשך הפעלת מתווה האיים הירוקים באילת ובים המלח.
  • ביצוע בדיקות לשבים ממדינות אדומות כתנאי לבידוד ביתי, ולא במלונית
  • פעילות מוגבלת של מוזיאונים ואירועי תרבות
  • המשך פעילות מערכת החינוך באזורים ירוקים וצהובים אלא אם יוטל סגר מלא
  • צמצום התחבורה הציבורית ל-50% לצד ריווח התפוסה.

תכנית שלושת השלבים של ראש המל"ל:

  1. בשלב הראשון, יוטל סגר לילי עד 20 בדצמבר, ובמסגרתו ייעשה שימוש נרחב בהטלת סגרים על ערים אדומות.
  2. בשלב השני, אם התחלואה לא תרד עד ל-20 בדצמבר ואם מספר המאומתים ליממה יעמוד על למעלה מ-3,500 - יבוצע ריסון מהודק, שיכלול סגירה של כל המסחר ושל כל מקומות העבודה בהם יש קבלת קהל.
  3. בשלב השלישי, אם עד 2 לינואר לא תהיה ירידה בתחלואה ואם מספר המאומתים ביממה יגיע ל-4,500 יוטל סגר מלא על מדינת ישראל, שלישי במספר.

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, הסתייג מעט מהצעת המל"ל ופקפק באפקטיביות של הסגר הלילי, ואמר כי "לא יהיה שינוי גדול בזמן מיידי". גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, סייגה את הצעת המל"ל, ואמרה שהתכנית לא כוללת צעדים להורדת מקדם ההדבקה בצורה משמעותית. ראש המל"ל מאיר בן שבת השיב לשניים: "ניסינו סגר מהודק בשבוע הראשון של הסדר והוא לא היה אפקטיבי". הפרויקטור אמר כי בשבוע אחד אי אפשר לבחון אפקטיביות. אלרעי-פרייס אמרה בתגובה לדברי בן שבת: "המספרים כעת לא קטסטרופליים ולכן ריסון מהודק יכול להוריד לאלף חולים".

(נתניהו, אתמול)