נתניהו: "עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים"

ראש הממשלה התייחס בישיבת סיעת הליכוד על ישיבת הקבינט שעשויה להביא להחמרה בהנחיות: "דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות". על החרמת הוועדה למינוי שופטים אמר: "אנחנו צריכים רוב, ואין לנו את הרוב הדרוש לכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/20 15:49 כא בכסלו התשפא

נתניהו: "עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים"
נתניהו בישיבת הסיעה, צילום: צילום מסך

סיעת הליכוד התכנסה היום (ב') לפני ישיבת קבינט הקורונה על מנת לדון במצב התחלואה העולה רגע לפני בוא החיסונים לישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח הישיבה: "החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה. עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. כשרואים את סוף המלחמה".

עוד הוסיף נתניהו: "אם לא נפעל נכון, דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות כשאפשר למנוע את זה. הדרך היחידה למנוע את זה היא למנוע ככל הניתן התקהלויות ומגעים מיותרים". על ההחלטות המחמירות שצפוי הקבינט לתת אמר: " אנחנו רוצים לכנס היום את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות, שמגבילים את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן. זה מחייב אחריות וגילינו את זה בגל הראשון והצלחנו גם בגל השני, כשהורדנו את התחלואה והתמותה לתחתית של מדינות אירופה. זה מחייב אותנו גם עכשיו בגל השלישי ואני מקווה שהשותפים שלנו יעשו את אותו הדבר". 

סוגייה שנייה אליה התייחס נתניהו היא החרמת נציגיו את הוועדה למינוי שופטים, ואת המינוי 61 שופטים חדשים. "אני לא יכול שלא להתייחס למה שקרה אתמול" אמר נתניהו, "בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים ב-3.5 שעות, זמן ממוצע של 2 דקות למועמד. 

עוד אמר: "אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל. ייתכן שיש הרבה מועמדים ראויים. אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך.  לפי נתניהו לנציגיו לא יכלה להיות הצלחה בוועדה גם אם היו משתתפים: של הסיעה בוועדה: "אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן