הזינוק בתחלואה נמשך | קבינט הקורונה יוסיף הגבלות?

1,230 נדבקים חדשים אובחנו אמש, ושיעור הבדיקות החיוביות מוסיף להיות גבוה. קבינט הקורונה יתכנס בפעם השנייה בתוך 24 שעות, ובמשרד הבריאות דורשים לעצור את פיילוט הקניונים, ולהוסיף הגבלות בערים כתומות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/12/20 08:47 כא בכסלו התשפא

הזינוק בתחלואה נמשך | קבינט הקורונה יוסיף הגבלות?
סניף איקאה אמש. ההגבלות יחזרו?, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

התחלואה בישראל ממשיכה להתפשט בקצב מדאיג, ובמשרד הבריאות דורשים להוסיף הגבלות. על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר (ב') אמש אובחנו בישראל 1,230 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 37,638 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות מוסיף להיות גבוה ועומד על 3.3%.

נתניהו: "יש אור בקצה המגפה - אך לא אהסס להחזיר את ההגבלות"

הבוקר מאושפזים בבתי החולים 517 חולי קורונה, מתוכם 331 מוגדרים במצב קשה, ו-112 זקוקים להנשמה, עלייה של כ-15 מונשמים מאז אמש. שמונה בני אדם נפטרו מקורונה מאז אמש, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 2,917.


(תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, בסוף השבוע)

קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב ב-19:00, בפעם השנייה בתוך יממה, אמש לא התקבלו החלטות בקבינט, ושרים הביעו תרעומת על כך. במשרד הבריאות דורשים לעצור את פיילוט הקניונים שהחל בשבוע שעבר, בשל הצפיפות הרבה הנראית בתמונות מהקניונים, וטוענים כי הפיילוט נכשל והמשכו יגביר את העלייה בתחלואה. בשל אי קבלת ההחלטות בקבינט, האריכו השרים את המתווה ב-48 שעות, לאחר שאמור היה לפקוע בחצות.

הדיון צפוי לעסוק בשורה של הגבלות כמו סגירת הקניונים, אפשרות לסגירת המסחר, צמצום פעילות התחבורה הציבורית, הטלת חובת בידוד במלוניות על השבים ממדינות אדומות, בידוד לכל מי ששב מחו"ל וכן הטלת מגבלות נוספות על מערכת החינוך ביישובים אדומים וכתומים. בנוסף דורשים במשרד הבריאות סגירת מקומות עבודה המקבלים קהל.

בכיר במשרד הבריאות צוטט הבוקר ב-ynet ואמר כי "אם זה נראה כמו התפרצות, נשמע כמו התפרצות ומרגיש כמו התפרצות - אז זו התפרצות חדשה. מספיק לעצום עיניים". לדבריו, "יש שתי חלופות. הראשונה היא סגר מהודק: עבודה ללא קבלת קהל, מקבלי קהל רק מהבית, סגירת קניונים, שווקים וחנויות רחוב וסגירת מערכת חינוך בערים אדומות. החלופה השנייה היא עבודה ללא קבלת קהל, סגירת מסחר והגבלת תנועה".