איזה גוף "מביע דאגה" בעקבות תביעה שהגיש עמית סגל?

וועד היועצים הפרלמנטריים של הכנסת פנה במכתב למחלקה המשפטית של הכנסת, בעקבות תביעה שהגיש הפרשן הפוליטי נגד היועץ של חבר הכנסת יאיר גולן. לדבריהם, התביעה היא "אינה מעשה ראוי ויש בה משום פגיעה בעבודתם השוטפת של היועצים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/11/20 13:27 ו בכסלו התשפא

איזה גוף "מביע דאגה" בעקבות תביעה שהגיש עמית סגל?
הוועד מביע דאגה לאור התביעה שלו. עמית סגל., צילום: Flash90

וועד היועצים הפרלמנטריים בכנסת הוא גוף שנמצא בהקמה, וכולל 290 מתוך 363 יועצי חברי הכנסת. כעת מפרסם הוועד הטרי מכתב בו הם מביעים דאגה בעקבות תביעת הדיבה שהגיש העיתונאי עמית סגל נגד עומר נחמני, אחד מיועציו של חבר הכנסת יאיר גולן. כך פורסם ב"עין השביעית". 

הפרשן הפוליטי של חדשות 12הגיש את התביעה נגד עוזרו של גולן, אחרי שזה קרא לו "גזען שמנסה לסתום לכל מי שלא חושב כמוהו את הפה". למרות זאת, טוען וועד היועצים כי תביעתו של סגל כלפי נחמני הוגשה מכיוון שגולן עצמו מוגן בחסינות פרלמנטרית. אחד הפרסומים שנמצאים בבסיס התביעה השיתוף שעשה הדובר נחמני לסטטוס של חבר הכנסת גולן, דבר שטוען הוועד, מאיים לפגוע בעבודת כל היועצים הפרלמנטריים בכנסת.

המכתב שקיבל גיבוי רק מ-60 יועצים פרלמנטריים, נשלח בשבוע שעבר לעו"ד שגית אפיק, ממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת, ובו נכתב כי: "אנו סבורים כי הגשת תביעה כנגד אדם המשמש בתור יועץ/דובר ומשתף רשומה של חבר-הכנסת מעסיקו אינה מעשה ראוי ויש בה משום פגיעה בעבודתם השוטפת של היועצים הפרלמנטריים".

מהלשכה המשפטית של הכנסת נמסר בתגובה, באמצעות הדובר שמוליק דהן: "המכתב התקבל ובצדו פניות רבות של יועצים פרלמנטריים אשר פנו ללשכה המשפטית וטענו כי לא נכתב בסמכות שכן הן הכותבים אותו והן הכתוב בו לא מייצג את העוזרים הפרלמנטריים בכנסת. יחד עם זאת, בלשכה המשפטית מבקשים להדגיש כי הטענות במכתב ייבדקו ותשובה תימסר במקרה הצורך".

מעמית סגל טרם התקבלה תגובה.