עמית סגל תובע את הדובר של יאיר גולן: "הוצאת לשון הרע"

פרשן חדשות 12 הגיש תביעת דיבה בסך 400 אלף ש"ח נגד הדובר, עומר נחמני, שכינה אותו "גזען". סגל כתב בטוויטר כי "הוצאת לשון הרע היא עוולה אזרחית", והדגיש כי הוא משלם על הגשת התביעות מכיסו, וכי הסכום שייפסק לטובתו ייתרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 15:32 ב בחשון התשפא

עמית סגל תובע את הדובר של יאיר גולן: "הוצאת לשון הרע"
עמית סגל, צילום: גילי יערי, פלאש 90

פרשן חדשות 12, עמית סגל, הגיש היום (ג') תביעת דיבה נגד דוברו של ח"כ יאיר גולן, עומר נחמני, לאחר שהאחרון כתב בטוויטר כי סגל הוא "גזען שמנסה לסתום לכל מי שלא חושב כמוהו את הפה". סכום התביעה עומד על 400 אלף ש"ח.

יאיר גולן עונה לעמית סגל: "עיתונאי החצר של בלפור"

מאוחר יותר הסביר סגל בחשבון הטוויטר שלו את העילה לתביעה, והדגיש כי כל סכום שייפסק לזכותו - ייתרם. "תזכורת: 1. הוצאת לשון הרע היא עוולה אזרחית 2. אם הטחת במישהו שהוא שקרן, גזען, מסית לרצח או היטלר - היה מוכן לאפשרות המסעירה שתיאלץ להוכיח זאת. 3. אם לא, תיאלץ לשלם. 4. הרשת החברתית אינה מהווה שטח חסינות מהחוק. 5. כל סכום שיושג במאבק למיגור תרבות השקרים והאלימות ברשת ייתרם לאלתר".


(סגל וח"כ יאיר גולן בעימות באולפן)

בנוסף קרא סגל לכל מי שנכתבים עליו שקרים ברשתות החברתיות להגיש תביעה: "פרסום שקרים נתעבים על עיתונאים (או כל אזרח אחר) הוא תופעה נפסדת. אני מחזק את ידיו של גיא פלג עמיתי שהגיש שורת תביעות דיבה נגד פעילי ימין שהפיצו עליו דיבה חמורה, ומציע לכל מי שכזבים והסתה מופצים עליו ברשת לעשות כמוהו וכמוני".

בתשובה לשאלת עוקב השיב פרשן חדשות 12 כי הסכומים להגשת התביעה מגיעים מכיסו הפרטי, וחברת החדשות לא מממנת אותם עבורו: "חברת החדשות לא משלמת. אני משלם. לא ידוע לי מצבם הכלכלי של הנתבעים ולא מוכר לי אישור חוקי להוצאת לשון הרע בהתאם למצב הסוציו אקונומי".

מדובר בתביעת הדיבה הרביעית שמגיש סגל בתקופה האחרונה בעקבות הכפשות או כינויים שהוא סופג ברשת הטוויטר, כשאחת התביעות הוגשה נגד ח"כ יאיר גולן עצמו, לאחר שרמז כי סגל עובד בשירותו של ראש הממשלה נתניהו. לאחר הגשת התביעה כתב גולן בטוויטר: "אתה שותף לעבריין לכאורה, אתה מנסה לייצר עבורו סדר יום ציבורי שקרי ובלתי חשוב כדי להסיט ממנו את הביקורת על כישלונותיו המתמשכים. כן, אני חושד בך בתיאום מלא עם האבא או בנו או עם שניהם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן