ריבלין נפגש עם שר החוץ הבחרייני: "הגיע העת לבנות אמון ולעשות שלום"

שר החוץ הבחרייני שנחת בישראל, נפגש עם נשיא המדינה, שבירך אותו על ביקורו הראשון במדינה: "זהו עידן חדש של ידידות ושיתוף פעולה". ריבלין העניק לשר הבחרייני תנ"ך שתרגם אביו, והזמין גם את מלך בחריין לבקר בישראל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/11/20 16:10 ב בכסלו התשפא

ריבלין נפגש עם שר החוץ הבחרייני: "הגיע העת לבנות אמון ולעשות שלום"
נשיא המדינה ריבלין ושר החוץ הבחרייני, צילום: מארק ניימן / לע"מ

על רקע כינון היחסים בין המדינות, קיבל היום (ד') נשיא המדינה רובי ריבלין את פניו של שר החוץ של בחריין, ד"ר עבד א-טיף א-זיאני, המבקר לראשונה בישראל. השר חתם בספר האורחים, ולאחר מכן נשאו השניים הצהרות משותפות. כעת מקיימים השניים פגישה מדינית.

"סלאם עליכום" אמר הנשיא לשר הבחרייני, "ברוך הבא לישראל, ברוך בואך לירושלים. ברצוני להביע את תודתי והערכתי להוד מלכותו, המלך חאמד בן עיסא אל ח'ליפה ולכל אזרחי בחריין. בעיר הזאת ממש, כתב שלמה המלך: "עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם". אדוני שר החוץ, העולם מתמודד עם גלי שנאה ומלחמות כל העת, לכן אני גאה במיוחד ונרגש מכך שעמינו הראו לעולם שאף על פי כן זו העת לשלום. העולם כולו צריך לראות את דגלי ישראל ובחריין מתנופפים זה לצד זה היום בבית הנשיא וברחובות ירושלים. זהו עידן חדש של ידידות ושיתוף פעולה".
 

הפגישה בין הנשיא ושר החוץ

הפגישה בין הנשיא ושר החוץצילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא ריבלין המשיך ואמר כי "הידידות החדשה בין ישראל לבחריין, ולבין מדינות נוספות באזורנו, מבהירה כי השלום אפשרי, והעולם לא יחכה. לפלסטינים ברצוני להבהיר כי ישראל רוצה לחיות בשלום במרחב. יהודים ומוסלמים, כולנו בניו של אברהם, ישראלים ופלסטינים - לא נגזר עלינו לחיות יחד, נועדנו לחיות יחד. הגיע העת לבנות אמון ולעשות שלום".

"לסיום", אמר הנשיא כי "כבוד גדול עבורי להזמין את מלך בחריין לביקור בירושלים. אלוהים יברך את ישראל, אלוהים יברך את בחריין". ריבלין העניק לשר החוץ את הקוראן בתרגום אביו, פרופ׳ יוסף יואל ריבלין ז״ל, וזה מצידו הודה לו ואמר: "זוהי מתנה שאנצור כל חיי".

 

הנשיא העניק לשר החוץ הבחרייני תנ"ך שתירגם אביו

הנשיא העניק לשר החוץ הבחרייני תנ"ך שתירגם אביוצילום: מארק ניימן / לע"מ

שר החוץ הבחרייני הודה לנשיא על הדברים ואמר כי "את אותם הדברים בדיוק מבקש העם בבחריין להשיג: שלום, סובלנות, דו-קיום גם בזמן מחלוקות ואמונה אמיתית בשלום. אלה הערכים שמוביל המלך באזור ומתוך ערכים אלה אנו מאמינים כי השלום אפשרי. אנחנו יודעים כי יהיו אתגרים. אך אנו יודעים גם שנוכל להם. אעביר את הזמנתך האדיבה למלך ואת דרישת השלום ממך. גם תנחומייך יועברו בתודה". 

 

ריבלין וא-זיאני

ריבלין וא-זיאניצילום: מארק ניימן / לע"מ