צוות ישראלי-הודי: פיתוח בדיקה מהירה לקורונה מגיע לסיומו

צוות ישראלי-הודי עובד בחודשים האחרונים על פיתוח של בדיקת קורונה, המספקת תשובות בתוך 30 שניות. בימים אלה מסתיים השלב האחרון של המכשיר ואם הכול ילך כשורה - יחל תהליך השיווק. "חדשות טובות לכל העולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/11/20 23:00 א בכסלו התשפא

צוות ישראלי-הודי: פיתוח בדיקה מהירה לקורונה מגיע לסיומו
בדיקת קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

חיסון לנגיף קורונה יגיע לחלק מן האזרחים רק בעוד כמה חודשים, וגם אז לא ידוע מה באמת תהיה מידת יעילותו. מיזם משותף לישראל והודו בו מפתחים בדיקת קורונה מהירה, מגיע בימים אלה לשלבי הסיום על ידי הצוות הישראלי. על פי דיווח בג'רוזלם פוסט, גורם בשגרירות הודו בישראל אמר כי בדיקת הקורונה המהירה תיתן תשובות בתוך 30 שניות.

עם סיום השלב האחרון, אמר הגורם, תצא הודעה רשמית והבדיקות יעברו לשלב האחרון, ייצור המוני של המכשיר. השלב האחרון של הפיתוח נועד לקבוע "פרמטרים טכניים לשיפור היעילות. זה השלב האחרון בהחלט".

במשרד הביטחון סירבו להתייחס באופן רשמי למצב בו נמצא פיתוח הבדיקות המהירות, אך הדגישו: "ברגע שתהיינה תוצאות קונקרטיות, נשמח לספק מידע נוסף על כך ... זה יכול להיות שובר שיוויון". "הבדיקה צריכה להיות מוכנה תוך מספר ימים, כל הבדיקות נעשו. אלה יהיו חדשות טובות לכל העולם", אמר שגריר ישראל בהודו, רון מלכה, לסוכנות הידיעות Press of of India בחודש שעבר. 

כזכור, בחודש יולי שלחה מדינת ישראל להודו משלחת בכירים ממנהלת המחקר ופיתוח במשרד הביטחון. מטרת המשלחת הייתה לפתח בדיקות קורונה מהירות בשיתוף עמיתיהם ההודים. הבדיקות והניסויים נערכו על דגימות בהודו וכל הנתונים נבדקו על ידי הצוות הישראלי. הפרויקט התקיים בשיתוף פעולה עם המדען הראשי ההודי שהקצה לטובת העניין כ-100 חוקרים. הודו צפויה להיות, ככל הנראה, מדינת הייצור של מכשירי הבדיקות המהירות.

(נתניהו נבדק בבדיקה מהירה לקורונה בחודש שעבר)