ישראל מפתחת בדיקות קורונה מהירות - תעביר גם להודו

מדענים ישראלים עובדים על פיתוח טכנולוגי שיאפשר בדיקות קורונה מהירות- תוצאה תוך דקה. המדינה תעביר את הידע והציוד הנדרש גם להודו, 100 מדענים הודים יצטרפו גם הם לפרויקט. "אפשר לעשות כך 100 אלף בדיקות ביום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 15:18 ב באב התשפ

ישראל מפתחת בדיקות קורונה מהירות - תעביר גם להודו
בדיקת קורונה, צילום: Flash90

האם יימצא סוף סוף הפיתוח שיאפשר לעצור את התפשטות נגיף הקורונה? מדענים ישראלים עובדים על פיתוח ציוד טכנולוגי שיאפשר לערוך בדיקות קורונה מהירות וזולות. תוצאת הבדיקות תגיע תוך דקה עד דקה וחצי. בשבועות הקרובים צפויה לצאת משלחת ישראלית להודו, המשלחת תבחן את הציוד על אלפי חולים הודים. הפרויקט יתקיים בשיתוף פעולה עם המדען הראשי ההודי שיקצה לטובת העניין כ- 100 חוקרים. 

בעזרת ניתוח גלי קול, בדיקות ינשוף-זיהוי מבוסס גלי טרה-הרץ, זיהוי איזותרמי ובדיקת חומצות פוליאמיניות בגופו של האדם, הציוד יאבחן את נוכחות הנגיף בצורה מהירה. בפיתוח הציוד ובשיתוף הפעולה עם הודו לקחו חלק משרד החוץ, מנהלת פיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון (מפא"ת), משרד הבריאות וצה"ל' כך פורסם ב ynet. 

לפי הדיווח מדובר בבדיקת הינשוף שפותחה המאפשרת נשיפה למכשיר קטן, שמנתח את החתימה של הווירוס - ונותן תשובה מהירה. כאשר, "תוך דקה עד 30 מתקבלת תשובה".

לפי ההערכות התפשטות הנגיף בהודו מהגבוהות בעולם, בדיקה אקראית של 20 אלף איש שערך מרכז הבקרה הלאומי למחלות בבירה ניו דלהי, הראה כי כמעט רבע מתושבי העיר המונה כ־22 מיליון איש חלו בקורונה או שהם נשאים של הנגיף.