סרוג נוסף במערכת המשפט? פורסמה רשימת המועמדים לתפקיד פרקליט המדינה

ועדת האיתור פרסמה בפני הממשלה את רשימת המועמדים לתפקיד פרקליט המדינה, כאשר המועמד המוביל הוא המשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר. מנגד מתמודדת על התפקיד כי עו"ד רונית לירן-שקד שתמכה לכאורה בחיסון עדר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/11/20 15:10 א בכסלו התשפא

סרוג נוסף במערכת המשפט? פורסמה רשימת המועמדים לתפקיד פרקליט המדינה
אביחי מנדלבליט. חבר ועדת האיתור של פרקליט המדינה, צילום: Hadas Parush/Flash90

הוועדה לאיתור מועמדים למשרת פרקליט המדינה פרסמה היום (ג') את רשימת המועמדים לתפקיד. הוועדה סיימה היום את פגישתה הראשונה, בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. חברי הוועדה כוללים את: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקבי, עורכת הדין רחל תורן שמשמשת נציגת עורכי הדין מקרב הציבור ונציג האקדמיה פרופ' אורן גזל אייל.

רשימת המועמדים לתפקיד לפי בסדר הא' ב':

  1. השופטת אגמון-גונן מיכל
  2. עו"ד איסמן עמית
  3. עו"ד בסרגליק אייל
  4. עו"ד ברטל עופר
  5. עו"ד גוטליב טלי (בכפוף להשלמת מסמכים)
  6. השופט לוי ירון
  7. עו"ד לירן-שקד רונית
  8. עו"ד למברגר שלמה
  9. עו"ד סעדה משה
  10. עו"ד פוקסברומר אלי
  11. עו"ד תותחני יעל

המועמדים המובילים לקבלת התפקיד הם המשנה לפרקליט המדינה שלמה (מומי) למברגר, הסרוג, ופרקליט מחוז חיפה עמית איסמן. אך אל הרשימה מצטרפים גם שמות פחות צפויים כמו  עו"ד רונית לירן-שקד,טרנסג'דרית, ומי שלא פעם הראתה סימנים כתומכת לכאורה בחיסון העדר. בעמוד הפייסבוק שלה נהגה לכתוב שירים על הקורונה בהם טקסטים כמו: "שימי ידך בידי, אני אדביק אותך ואת אותי". הוועדה תראיין את כל המועמדים שעמדו בסף הדרישות, על מנת שיחליטו מי הוא המועמד המתאים ביותר.

מי שלא נכנסה לרשימת המועמדים הסופית היא עו"ד ליאת בן-ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית והתובעת במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחשבה בעבר למועמדת מובילה. בתנאי הוועדה על מי הוא מועמד מתאים נכתב: "על המועמד להיות בעל יושר אישי ואינטלקטואלי, ובעל רמה מקצועית גבוהה ביותר ובקיאות בתחומי דיני העונשין ובתחומי המשפט החוקתי והמנהלי. בעל תכונות אישיות של מנהיגות משפטית ושל יכולת ארגון של המערכת שעליה הוא מופקד".

כזכור, מאז עזיבת שי ניצן את פקידו כפרקליט המדינה, כמעט לפני שנה, לא נמצא מחליף קבוע. בתחילה החל סכסוך בין מנדלבליט לבין שר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, מי ימשמש כממלא המקום הזמני של ניצן. לאחר טלטלות רבות נבחר בסוף עו"ד דן אלדד, ששימש בתפקיד למשך שלושה חודשים בלבד, לאחר שמנדלבליט סירב להאריך את כהונתו. מאז מנדלבליט עצמו מחזיק בשני תפקידים, גם כיועץ המשפטי לממשלה וגם כממלא מקום פרקליט המדינה.