מנדלבליט מתנגד להאריך את כהונת מ"מ פרקליט המדינה

היועץ המשפטי לממשלה לא יאריך את כהונת דן אלדד, כך הודיע לנציב שירות המדינה. לטענתו: "הותרת מינויו רק תגדיל את הפגיעה, ותשבש את יכולת המערכת לתפקד". אוחנה התנגד: "לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים כמוהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 20:06 כט בניסן התשפ

מנדלבליט מתנגד להאריך את כהונת מ"מ פרקליט המדינה
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

בצעד חריף, הודיע היום (ה') היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לנציב שירות המדינה כי יש מניעה משפטית בהארכת כהונתו של דן אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה. כהונתו של אלדד אמורה להסתיים בעוד שבוע ב-1 במאי, וכעת שעתידה לקום ממשלה התנד מנדלבליט  להארי את כהונתו, ושבממשלה החדשה יבחרו בפרקליט מדינה חדש.

מנדלבליט ביקר את תפקודו של אלדד: "עורך הדין דן אלדד, כידוע, טרם מינויו לתפקיד הבעתי לפני שר המשפטים את עמדתי כי הוא איננו מתאים למלא תפקיד זה. למרבה הצער, בחלוף קרוב לשלושה חודשים ממועד המינוי, עמדתי המקורית, שהתבססה על היכרותי עם עורך הדין אלדד ועם עבודתו, לפיה הוא איננו מתאים למלא תפקיד זה, רק התחזקה לנוכח התנהלותו בהיבטים שונים כממלא-מקום פרקליט המדינה".

עוד הוסיף: "התגלו כשלים ערכיים, מקצועיים וניהוליים בעבודתו, שלעמדתי, אינם מותירים ספק באשר לכך שהוא אינו מתאים לכהן בתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה, ושאין מקום כי ימשיך את כהונתו בתפקיד זה. על כשלים אלה למדתי בראש ובראשונה באופן בלתי אמצעי, מהעבודה המשותפת עם עורך הדין אלדד". בנוסף טען: "הוא הסתיר ממני נושאים מקצועיים וארגוניים שבהם עסק ופגישות שקיים עם שר המשפטים, וזאת על אף שהנחיתי אותו למסור לי עדכון מלא על נושאים אלה". 

לסיום אמר: "תפקודו של עורך-הדין אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה הוא לקוי מבחינה ערכית, ניהולית ומקצועית באופן הפוגע בתקינות עבודתה של פרקליטות המדינה. הותרת מינויו רק תלך ותגדיל את הפגיעה, ותשבש את יכולת המערכת לתפקד". 

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הגיב על הדברים: ""מערכת המשפט מתעקשת לחרב את מעט האמון הציבורי שעוד נותר בה. לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים, ערכיים ומקצועיים כמו דן אלדד. פרקליט שלא חשש להתווכח איתי כשמצא לנכון, אך שגם הכיר בחשיבות התיקון והבדיקה העצמית של מערכת המשפט ושל הפרקליטות". כזכור, כבר משלב מינוי ממלא המקום שררה מחלוקת כבדה בין אוחנה ומנדלבליט לאחר מינוי אלדד לתפקיד ועוד קודם עם הניסיון למנות את אורלי בן ארי גינזבורג.