שר המשפטים ימנה את עו"ד דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה

אמיר אוחנה הודיע כי בחר במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עורך הדין דן אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. "מאחל לו בהצלחה, הניסיון והידע שלו, הביאו אותי למסקנה שהוא האדם המתאים". מנדלבליט מזהיר מפני מניעה משפטית של המינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 19:36 ז בשבט התשפ

שר המשפטים ימנה את עו"ד דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה
שר המשפטים אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה בוחר ממלא מקום חדש לתפקיד פרקליט המדינה, את מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עורך הדין דן אלדד. גם בפעם הזו בוחר השר מומעד בניגוד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אם כי הפעם לא מדובר בקפיצת מדרגה גדולה. רק לפני כחודש וחצי ויתרה עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג על מינויה למ"מ פרקליט המדינה, כעת נבחר מועמד חדש.

בחודש דצמבר הציג אוחנה את אלדד כאחד המועמדים שלו לצד אורלי בן-ארי גינזברג - המועמדת שבה בחר אוחנה בניגוד לעמדת מנדלבליט. בן-ארי גינזברג הודיעה כי היא מוותרת על המינוי בעקבות צו הביניים של בג"צ.

כזכור מאז פרישת שי ניצן, המועמד המועדף על מנדלבליט הוא עו"ד שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. אוחנה התייחס למינוי: "מברך את עו"ד דן אלדד ומאחל לו בהצלחה, הניסיון והידע הרבים לצד התכונות המאפיינות אותו, הביאו אותי למסקנה שהוא האדם הנכון להוביל את הפרקליטות בעת הזו".  

לאחר היוודע דבר המינוי, הזהיר מנדלבליט את אוחנה כי ייתכן ותהיה מניעה משפטית למינויו של דן אלדד לתפקיד. כזכור, היועץ המשפטי לממשלה העביר לשר המשפטים שמות של שבעה מומעדים לתפקיד המאוייש, אלדד לא ביניהם.