מנדלבליט לנתניהו וגנץ: "אין הצדקה לעיכוב מינויים בכירים"

היועץ המשפטי לממשלה קורא לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לקדם את מינוי הבכירים, בהם פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה ומתריע: "אתקשה להגן על הממשלה בבג"ץ אם המשרות לא יאוישו בקרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/20 11:10 טז בחשון התשפא

מנדלבליט לנתניהו וגנץ: "אין הצדקה לעיכוב מינויים בכירים"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח הבוקר (ג') חוות דעת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ, ובה מחה על כך שהממשלה נמנעת ממינויי קבע לתפקידים ציבוריים שונים, כמו מפכ"ל המשטרה, נציב שירות בתי הסוהר, פרקליט המדינה ותפקידים נוספים. מנדלבליט כתב כי "למיטב ידיעתו", אין הצדקה עניינית לכך.

"לפיכך" כתב היועמ"ש, "אבקשכם לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיכם לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה, לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעת החלטה למינויים אלה בהם ההליך הושלם". מנדלבליט הוסיף כי אם יש הצדקה לעיכוב במינוי יש להבהיר אותה כדי שיוכל לפתור אותה.

לדברי היועמ"ש, העיכוב הרב מעורר קושי משפטי "משמעותי", והוסיף כי יתקשה להגן על עמדת הממשלה בעתירות שונות שהוגשו בנושא. כיום יש בבג"ץ כמה עתירות הנוגעות לעיכוב מינויי הקבע של בעלי תפקידים שונים והממשלה צריכה להשיב עליהן עד סוף השבוע הבא. "ככל שלא יחול שינוי במצב הדברים המתואר, יקום קושי רב להגן על התנהלות הממשלה בהליכים המשפטיים האמורים", כתב מנדלבליט.

לאחר חוות דעתו של היועמ"ש, הנחה גנץ את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה. גנץ קרא גם לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ"ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה.
״המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל", אמר גנץ. 

סוגיית המינויים נמצאת במחלוקת פוליטית בין הליכוד וכחול לבן מאז הקמת הממשלה. בהסכם הקואליציוני של הממשלה נקבע שתוקם ועדה משותפת שתבחן רפורמות בשיטת המינויים הבכירים בשירות הציבורי ובממשלה. עד כה שתי המפלגות טרם הצליחו לפתור את המחלוקת הקשה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן