בוגי יעלון: "אנשים מתים פה משיקולים פוליטיים והישרדות אישית של נתניהו"

משה בוגי יעלון תקף את בנימין נתניהו וקרא לשותפו בעבר, בני גנץ, להתפטר מממשלת האחדות. "האחריות כולה מוטלת על בני גנץ, שחייב לפרק מיד את הממשלה המנופחת, המשותקת, המנותקת והכושלת שקמה בגללו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 09:05 יא בתשרי התשפא

בוגי יעלון: "אנשים מתים פה משיקולים פוליטיים והישרדות אישית של נתניהו"
משה בוגי יעלון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ועדת החוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ יעקב אשר, צפויה להתכנס היום (ג') בכדי להשלים את חקיקת התיקונים לחוק הקורונה הגדול. אם החקיקה תושלם לבסוף, היא תאפשר לממשלה, בראשות בנימין נתניהו, להטיל הגבלות גם על קיום הפגנות בתקופת הסגר.

על רקע כינוס הוועדה, תקף משה בוגי יעלון את ראש הממשלה בחשבון הפייסבוק שלו: "המגיפה משתוללת ומכה בנו מכה איומה, שלפי כל ההערכות והתחזיות, גם הפחות פסימיות, עוד תלך ותחריף. ישראל במשבר בריאותי, כלכלי ומנהיגותי, שטרם היה כמותו. המחדל עצום! נתניהו, האחראי הראשי למחדל ולהתדרדרות, ולאבדן השליטה והאמון, חייב לזוז הצידה ולאפשר תיקון והחלמה - איתו זה לא יילך".

יעלון אף האשים את נתניהו כי בישראל אזרחים מתים משיקולים פוליטיים: "הוא לא יתנדב לזוז, יש לו משפט להתחמק ממנו, יש לו דאגות אישיות, שחשובות לו מחיי אזרחי ישראל. התרעתי והזהרתי כי אנשים מתים פה משיקולים פוליטיים והישרדות אישית שלו, חייבים להכיר בכך - זה המצב, ומיום ליום יותר ויותר אזרחים שדואגים לחייהם ולעתידם מבינים זאת.

בהמשך דבריו האשים בוגי גם את שותפו לשעבר, שר הביטחון בני גנץ: "האחריות כולה מוטלת על בני גנץ, שחייב לפרק מיד את הממשלה המנופחת, המשותקת, המנותקת והכושלת שקמה בגללו, ״ממשלת אחדות חירום קורונה״ שלא היתה גרועה וכושלת ממנה לישראל מעולם, ולהביא להקמת ממשלה חליפית בכנסת הנוכחית בלי נתניהו. מתינו מוטלים לפנינו. לדאבון הלב, רבים עוד יחלו וימותו כאן בשבועות הקרובים. צריך לעמוד איתנים ומאוחדים ולנצח. צריך להציל את ישראל וזה אפשרי, אם תהיה פה התעשתות לאומית שתניח בצד כל התחשבנות מגזרית פוליטית ותתמקד רק בהצלת חיי אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

בסיום הפוסט כתב בוגי כי ההיסטוריה זימנה לגנץ הזדמנות לעשות תיקון ולהוביל מהלך שיסייע להם "להושיע את ישראל", וקרא לגנץ להתעשת, "קבל החלטה ויחד נעשה זאת, יחד עם כל המנהיגים, נבחרי הציבור, המפלגות והסיעות, יחד עם כל מי שעבורם טובת המדינה ואזרחיה באמת לפני הכול".