מרד ברשויות המקומיות: לימודים - חמישה ימים בשבוע

יותר ויותר רשויות מודיעות כי יפתחו את הלימודים בכיתות א' עד ד' לחמישה ימים בשבוע, בניגוד למתווה משרד הבריאות. ראש מועצת בנימין גנץ: "ההנחיה ל-3 ימי לימודים לכיתות א-ב לא הגיונית. ילדים צריכים מסגרת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/10/20 17:25 ט בחשון התשפא

מרד ברשויות המקומיות: לימודים - חמישה ימים בשבוע
ישראל גנץ בכיתה בבנימין, צילום: דוברות בנימין

המתווה שאושר אמש (ב') בקבינט הקורונה לחזרה ללימודים עורר כעס רב בקרב רבים, בראשם ראשי הרשויות המקומיות השונים, שזעמו על ההחלטה לפתוח את הלימודים בכיתות א' ו-ב' לשלושה ימים בשבוע בלבד, בשל דרישת משרד הבריאות לקפסולות גם בגילאים אלה, וטענת משרד האוצר וראש הממשלה כי אין מספיק כסף וכוח אדם כדי לפתוח את הלמידה לכל התלמידים לחמישה ימים בשבוע במתווה הזה.

כיתות א'-ב' בפיצול, הצהרונים ללא הפרדה | פרטי השלב השני

אמש איימו חלק מראשי הרשויות כי יפתחו את הלימודים לחמישה ימים בשבוע, בניגוד להחלטת קבינט הקורונה. ראשי הרשויות טענו בדיון שקיימו עם יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, כי יש להם את התקציבים ואת היכולת הלוגיסטית לפתוח את הלימודים לחמישה ימים - ובקפסולות, על פי הנחיות משרד הבריאות.


(תדרוך שר הבריאות אדלשטיין, היום)

היום, לאחר אישור המתווה בממשלה, הודיעו מספר ראשי רשויות באופן רשמי כי יפתחו את הלימודים לחמישה ימים, בחלקן כולל הצהרונים, ובחלקן אף לשישה ימים. במועצה האזורית בנימין הודיעו אחר הצהריים כי "אגף החינוך במועצה נערך לשגרה החדשה ביחד על מנהלי בתי הספר. במסגרת ההיערכות שבוצעה בימים האחרונים נערכה סקירה מקיפה על המצב הפיזי של מוסדות החינוך ויחד עם מנהלי המוסדות ניתנו פתרונות לצרכים שעלו במטרה להביא ל-5 ימי לימודים בכל 45 יישובי המועצה. 

זעם ברשויות המקומיות: "זאת החלטה הזויה, לא יהיו לימודים במתכונת שהמל"ל דורש"

ראש המועצה, ישראל גנץ, הסביר במכתב להורים כי "ההנחיה שניתנה ל-3 ימי לימודים לכיתות א-ב לא הגיונית. ילדים רכים צריכים מסגרת חינוכית, צריכים מורה, צריכים חברים, צריכים ללמוד צורת אות באופן נורמלי עם "גיר ולוח" וזקוקים לחוויית לימודים טובה". 
הוא הדגיש כי "לצד זאת, את הכללים שישמרו על הבריאות צריך לקבוע משרד הבריאות והגורמים המוסמכים לזה. לכן, כפי שאמרתי השבוע לשרי הממשלה, תגידו לנו מהם כללי הבריאות ואנחנו ניישם מתווה מתאים, ואפילו נגיש לכם לאישור. אבל אין מצב שתכפו עלינו מתווה לא הגיוני". גנץ קרא להורים: "תעטפו את הילדים בהרבה אהבה, ושלחו אותם בשמחה ובביטחון לבית הספר."

באילת הגדילו לעשות, והודיעו כי הלימודים יתקיימו שישה ימים בשבוע. בהודעת העירייה נאמר כי "לאחר ששבו גני הילדים ללימודים, נערך אגף החינוך בעיריית אילת גם לחזרת תלמידי כיתות א׳-ד׳ ביום ראשון הקרוב ללימודים בבתי הספר. החל ממחר (ד׳) יבצעו כל סגלי ההוראה וצוותי המינהלה, בדיקות קורונה".

עוד אמרו בעיריית אילת כי "בהתאם להנחיית ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי נערך אגף החינוך במינהל שח״ק בעירייה לכך שמקסימום ילדים ילמדו מקסימום ימים בבתי הספר. במסגרת זו, צפויים התלמידים ללמוד 6 ימים בשבוע בקפסולות ועל פי הנחיות משרד הבריאות.
בכיתות ה׳-ו׳ תמשיך הלמידה מרחוק באמצעות הזום תוך שילוב מפגשי למידה בשטח פתוח בדגש על הטבע הייחודי הסובב את העיר אילת כמובן בהתאם להגבלות של משרד הבריאות והחינוך.
גם הצהרונים שמפעילה רשת המתנ״סים בבתי הספר, יחזרו לפעול 5 ימים בשבוע תוך הפרדה בין שכבות א' ל-ב'".

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שהיה מהקולות הבולטים נגד פתיחת הלימודים לחצי שבוע, הודיע גם הוא כי בעירו ילמדו חמישה ימים בשבוע. קוניק כתב כי "אני שמח לבשר ובעיקר להודות למינהל החינוך שלנו בראשות הגב׳ אירית אהרונסון ולמנהלי/ת בתי הספר, אשר במאמץ חסר תקדים התארגנו והצליחו לאפשר לתלמידי א׳ - ד׳ לחזור ל 5 ימי לימודים מיום א׳, בקפסולות, מה שאומר שכל תלמידי א׳- ד׳ חוזרים ללימודים הפורמליים ולצהרונים".

בגבעתיים יאפשרו גם לתלמידים בכיתות הגבוהות יותר מפגשים פנים אל פנים, בהתאם להנחיות. קוניק כתב כי "כיתות ה' - י"ב ימשיכו בלמידה מרחוק בהתאם למערכת הבית ספרית, ובנוסף יפגשו בחצאי כיתות למפגשים רגשיים וחברתיים עם מורים ומחנכים בהתאם לתכנון מנהל בית הספר עם צוותו.
בנוסף אנו מכינים מערך חוגים והעשרה מגוון וכייפי לתלמידי ה׳ - ח׳ והכל ייעשה בהתאם לכללי משרדי החינוך הבריאות".