ישראל גנץ: "כיתות א'-ב' יפתחו באופן מלא ושיקפצו כולם"

בשלטון המקומי לא אוהבים את החלטת קבינט הקורונה, ומספר ראשי רשויות מאיימים כי יפתחו את הלימודים בכיתות א'-ב' במתכונת מלאה. מנגד, מספר ראשי מועצות, וביניהם עודד רביבי, ינהגו על פי ההחלטה הסופית: "נגד פעולות פרטיזניות של כל אחד באופן עצמאי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/10/20 14:06 ח בחשון התשפא

ישראל גנץ: "כיתות א'-ב' יפתחו באופן מלא ושיקפצו כולם"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הבוקר (ב') נערך מפגש זום של ראשי ערים ומועצות אזוריות בהשתתפות יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ושר החינוך יואב גלנט, שהסביר את המתווה לחזרה ללימודים לשיקולים ולאילוצים. ראשי המועצות מתחו ביקורת חריפה על המתווה, וחלקם אמרו כי הם מסרבים לבצעו במתכונת הנוכחית. 

על פי המתווה שאושר אתמול, תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין במתכונת של שתי קבוצות כשכל קבוצה תלמד שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים בבית, וכיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות ובכפוף למדדי התחלואה. בכיתות ג'-ד' הלימודים יתקיימו בקפסולות.

בשיחה עם "חדשות כיפה", אמר ראש מועצת אפרת עודד רביבי, כי "אני לא בין אלה שמצדד שכל אחד יפעל כרצונו. מהסיבה הפשוטה, שבסוף אני מבין שגם אני חלק ממערכת כללים וחוקים. אם אני כראש רשות מתחיל לפעול איך שאני רוצה אני מזמין גם את התושבים שלי לפעול איך שהם רוצים ובסוף זה מוביל להתפרקות החברה".

"מצד שני", אמר רביבי, "בשיחה בהחלט הושמעו הרבה מאוד ביקורות ותרעומות על צורת קבלת ההחלטות, על חוסר השיתוף עם אלה שצריכים לבצע את זה בשטח. בקריאה לבוא ולהקשיב לצרכים בשטח כי התחושה כרגע היא שהפתרונות המוצעים לא הולכים להוות פתרון, והם אלה שמובילים בסוף את ראשי הרשויות לצאת בקריאות כל אחד לעשות מה שהוא רוצה".

אז אתה תעשה מה שגידו לך לעשות. 

"לא, לא אמרתי את זה. אמרתי שאני נגד פעולות פרטיזניות של כל אחד באופן עצמאי. אני כן אומר שכרגע השלטון המקומי הבהיר לשר החינוך בצורה הכי ברורה, שהמתווה המוצע לא ישים ולא נותן פתרון, וקריאה לבוא ולשבת איתנו למצוא פתרונות - שיתנו מענה להורים, יתנו מענה לשליטה על רמות התחלואה וגם נוכל לעשות את זה בצורה מסודרת".

ומה אם עד יום ראשון שום דבר לא ישתנה? 

"הפגישה הסתיימה לפני פחות משעה, בוא נראה. אני מקווה שהבקשות יפלו על אוזניים קשובות. הפתרון לא חייב להיות אחיד לכולם. חלק מהשיח של השלטון המקומי הוא לאפשר גמישות. שכל אחד יפתור את הדברים ברמתו ובמסגרת שלו, אבל שיהיה לדבר עיגון בחוק. בהבנה שלי הקורונה מחייבת אותנו למצוא פתרונות יצירתיים. אנחנו כל הזמן נשאבים לכללים הנוקשים שלא מאפשרים את היצירתיות".

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ציין בשיחה, כי יחזיר את הלימודים בכיתות א' וב' לשגרה מבלי ליישם את שיטת הפעולה שהוחלטה בקבינט. "אני מסכים במהות של המתווה ולא על הדרך. אני תכננתי לפתוח את כיתות א'-ב' באופן מלא ושיקפצו כולם".

"יש ציבור שלם במדינת ישראל, תלמודי התורה, שנפתח, ורוני נומה, האחראי במגזר החרדי לטיפול בקורונה, מדבר איתי על איזה מתווה אפשר למצוא. אני תכננתי בלי קשר לזום הזה לפתוח ומי שלא רוצה שלא יבוא. מי שמתאים לו שיבוא, אנחנו לא צריכים להתחנן, אני פותח נקודה".  

ביבס אמר במהלך השיחה כי "אמרתי את זה למל"ל בבוקר, לא יהיו ביום ראשון לימודים במתכונת שהם רוצים. זאת החלטה הזויה בעיני, לא רק שלא שחררנו את ההורים, הרגנו אותם עוד יותר. עדיף להם שישבו בבית וילמדו בזום וייקחו בייביסטר".

ביבס טען כי החלטות השרים מונעות מהחשש של וועדת חקירה שתוקם בנדון. "לעשות צהרונים בקפסולות של 7-5 ילדים זה בלתי אפשרי, זה לא כלכלי, וניסינו את כל הדברים. אני אומר את זה בצער, מקבלים פה החלטות בשיקולים צרים, משחקי כוח, והרצון של כל אחד להסתכל על ועדת החקירה, מי שרואה את שעת הנעילה, שיראה איזה עננה יש להם מעל הראש".