כיתות א'-ב' בפיצול, הצהרונים ללא הפרדה | פרטי השלב השני

לאחר שעות של דיונים הצליחו שרי קבינט הקורונה לקבוע את מתווה השלב השני של היציאה מהסגר: כיתות א'-ב' חוזרות לסירוגין ובצהרונים לא תהיה הפרדה, אך רשות שתעמוד בהנחיות תוכל ללמד בכיתות מלאות | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 07:53 ט בחשון התשפא

כיתות א'-ב' בפיצול, הצהרונים ללא הפרדה | פרטי השלב השני
צילום: Miriam Alster/FLASH90

השלב השני ליציאה מהסגר. לאחר מספר ימי דיונים, שרי קבינט הקורונה הצליחו להגיע אמש (ב') להסכמות ואישרו את פרטי השלב השני של היציאה מהסגר. במרכז דיוני הימים האחרונים עמדה שאלה מרכזית והיא עסקה בחזרת התלמידים הצעירים לבתי הספר. 

בהודעה משותפת למשרד הממשלה, משרד הבריאות ומשרד החינוך נכתב כי "הלימודים יתקיימו לסירוגין (פיצול, מחצית כיתה), כל כיתה בשכבות א-ב' תפוצל לשניים. לא יהיה ערבוב בין הקבוצות", ומנגד "צהרונים יכללו עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א' או כיתות ב') ומאותו מוסד חינוכי, לא יותר משלוש קפסולות". ההבדל בין בתי הספר שבפיצול והצהרונים בערבוב, גרר ביקורת מובנת, ובהמשך ההודעה המשותפת נכתב כי "שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים".

780 מאומתים חדשים, נמשכת הירידה בחולים במצב קשה

עוד נכתב בהודעה כי "רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור משרד החינוך". ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר אתמול במהלך דיון של ראשי הרשויות המקומיות כי "תכננתי לפתוח את כיתות א'-ב' באופן מלא ושיקפצו כולם". ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר בשיחה עם חדשות כיפה כי הוא "נגד פעולות פרטיזניות של כל אחד באופן עצמאי". אך כאמור, רשות שתוכל לעמוד בדרישות משרד הבריאות תוכל ללמד בכיתה מלאה.

בהודעת פרטי השלב השני נכתב כי צוות בהשתתפות שר הבריאות, שר האוצר, שר המדע והמל"ל יבחן את האפשרות לצמצום התכנית לחמישה עד שבעה שלבים, במקום תשעה במתווה הנוכחי, ויציג המלצותיו לקבינט עד יום חמישי הקרוב.

החלטות קבינט הקורונה לשלב השני של היציאה מהסגר

1. חינוך:

1. הלימודים בכיתות א'-ב' יתקיימו לסירוגין (פיצול, מחצית כיתה), על פי נוסחה שהובאה לקבינט שתהווה פתרון מעשי זמני לטווח המיידי.

  • א. כל כיתה בשכבות א'-ב' תפוצל לשניים. לא יהיה ערבוב בין שתי הקבוצות. התלמידים יחויבו בעטיית מסכות.
  • ב. צהרונים יכללו עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א' או כיתות ב') ומאותו מוסד חינוכי, לא יותר מ-3 קפסולות. שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים.
  • ג. הסעות לצהרונים (היכן שיש) יתקיימו בצורה הקיימת כיום, אך תתקיים הפרדה באמצע האוטובוס והתלמידים יחויבו בעטיית מסכות.

2. רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור משרד החינוך.

3. פתרון הקבע לסוגיית הפעלת כיתות א'-ב' בתקופת הקורונה יגובש לאחר שנלמד את מה שקורה בגנים וינותחו החלופות שעלו בדיון וחלופות נוספות. אחריות: שר החינוך יחד עם משרד הבריאות, משרד האוצר, משרד רה"מ והשלטון המקומי.

2. מסחר:

  • 1. בשלב הקרוב (1/11) יפתחו התחומים שנקבעו במתווה (רפואה משלימה, טיפולים לא רפואיים).
  • 2. טיפולים 1*1, ספרים (מספרות), טיפולי יופי וקוסמטיקה, מורי נהיגה, מאמנים אישיים ותחומים נוספים בהתאם לרשימה שתגובש ע"י משרד הבריאות.
  • 3. חנויות רחוב, צימרים ושירותים קהילתיים – יובאו לדיון ביום חמישי.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן