הסתיים הדיון בקבינט הקורונה - שוב ללא החלטות

השרים החברים בקבינט הקורונה, התכנסו לדון בשלבים הבאים ובהקלות נוספות של היציאה מהסגר, אך דחו את קבלת ההחלטות לשבוע הבא. השר דרעי תהה: "אנחנו מיותרים פה? אם אי אפשר להכניס גפרור למה שמשרד הבריאות מביא, אז תצביעו על מה שאתם רוצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 19:49 ג בחשון התשפא

הסתיים הדיון בקבינט הקורונה - שוב ללא החלטות
לא הצליח להביא להחלטה. נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קבינט הקורונה שהתכנס במהלך שעות רבות היום (ד'), כדי לדון במתווה ובשלבים הבאים של היציאה מהסגר, וניסיון להחליט על ההקלות הבאות הצפויות - התפזר בלי שהתקבלה כל החלטה. במהלך הדיון, עלו הנושאים של מתווה החתונות, השבת הצימרים לפעילות, התרת איסוף עצמי מחנויות ועסקים ואופן החזרה של מערכת החינוך בכלל ותלמידי הכיתות הנמוכות בפרט. 

מדינת ישראל נמצאת כרגע בשלב הראשון ליציאה מהסגר, כאשר תכנון השלב השני שמתקרב אמור לכלול את פתיחת כיתות א'-ד', התרת טיפולים לא רפואיים ורפואה משלימה והחזרת חלקית של המשק לפעילות. במהלך הדיון טען ראש הממשלה נתניהו כי יש לצמצם את מספר שלבי היציאה לחמישה שלבים, כאשר יש שבועיים בין שלב לשלב. הממונה על המאבק בקורונה פרופ' גמזו התנגד למהלך וטען כי מסוכן מאוד ויש כאן "חזרה לאחור". 

שר הפנים אריה דרעי טען לאורך הדיון כי יש לנסות ולשלב את הקורונה בשגרת החיים של המדינה, ולהפסיק לתת לה לשבש אותה בצורה קיצונית ומורגשת כל כך. "אני לא מזלזל באף אדם שנפטר ולא בפצועים אבל נצטרך לדעת לחיות עם המגיפה". לדברי דרעי, יש מעל מיליון אזרחים במדינה שנדבקו כבר בקורונה, מפרוץ המגפה, וכי כל המערכות כבר יודעות להתמודד בצורה מיטבית עם הנגיף, ביחס לגל הראשון.

מתווה משרד החינוך שהוצג בקבינט קובע כי  גנים יפעלו במשך שישה ימים בשבוע, כיתות א'-ד' - 5 ימים בשבוע, כשהם מפוצלים לשתי כיתות, כיתות ה'-ו' - 5 ימים בשבוע, מפוצלים לשתי כיתות, כיתות ז'-ט' - לפחות יומיים בשבוע ולמידה מרחוק, כיתות י' - י"ב - יומיים בשבוע ולמידה מרחוק.