קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בשלב ההקלות הבא וחזרת בתי הספר

אחרי שנדחה ביום, קבינט הקורונה יתכנס על מנת לדון בשלב הבא של היציאה מהסגר. לפי סגן שר הבריאות ההקלות הבאות אם יגיעו, יהיו רק בשבוע הבא "מי שחושב שבשבוע הבא אפשר לפתוח משהו - טועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 08:33 ג בחשון התשפא

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בשלב ההקלות הבא וחזרת בתי הספר
צילום: דוברות המשטרה

קבינט הקורונה יתכנס היום (ד') לאחר שאמש נדחה ברגע האחרון עקב בקשה מצד הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. הקבינט ידון במספר נושאים, בהם האפשרות לעבור לשלב הבא מבחינת ההקלות, לאחר הירידה החזקה ברמת התחלואה. דיון נוסף יהיה סביב תקציב השבת הפעילו בבתי הספר, הכוללת  חזרתן של הכיתות הנמוכות. 

בראיון הבוקר לגלי צה"ל טען סגן שר הבריאות, כי על אף ירידת התחלואה, עוד מוקדם לאשר הקלות נוספות. "ההחלטה על שלב ההקלות הבא, אם יקרה, תגיע רק בשבוע הבא. אנחנו כן מדברים על איך הוא יתקיים, אבל מי שחושב שבשבוע הבא אפשר לפתוח משהו - טועה". לפי סגן השר אישור פתיחת בתי הספר יתאפשר רק לאחר שיהיו תוצאות על מצב התחלואה בתום שבוע לפתיחת הגנים.

בתחילה, לפני דחיית הדיון, הייתה עמדה אחידה בין משרד הבריאות והחינוך כי בשלב הבא יחזרו כיתות א'-ד' ללימודים, כאשר כיתות א'-ב' ילמדו כרגיל בכיתות, לעומת ג'-ד' שילמדו בקפסולות. אלא שכאמור במשרד הבריאות החליטו בהפתעה לחזור בהם, ודרשו כי גם בכיתות א'-ב'  תהיה למידה בקפסולות. גורמים במשרד החינוך מעריכים כי ניתן להשיב את כלל מערכת החינוך לפעילות תוך חמישה שבועות, בתנאי לאישור התקציב שביקש המשרד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן