כץ דורש לפתוח חנויות כבר בשבוע הבא. אדלשטיין תקף: "במקום הצהרות - פיצוי הולם"

הדיון בקבינט הקורונה בהקלות הנוספות לא עובר על מי מנוחות. שר האוצר ושר הבריאות התעמתו, כשברקע דרישת משרד החינוך לפתוח את בתי הספר עד כיתות ד' - ללא קפסולות. נתניהו: "אם המצב יתדרדר - נחזור להגבלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 14:19 ג בחשון התשפא

כץ דורש לפתוח חנויות כבר בשבוע הבא. אדלשטיין תקף: "במקום הצהרות - פיצוי הולם"
נתניהו עם הממונה פרופ' גמזו, צילום: Hadas Parush/Flash90

ישיבת קבינט הקורונה נפתחה היום (ד'), כשהשרים דנים בהקלות נוספות על המשק ועל האוכלוסייה. בראש סדר היום נמצא הדיון בפתיחת מערכת החינוך עד כיתות ד', כשבמשרד הבריאות הציגו מתווה הדורש חלוקה לקפסולות ועטיית מסכות, ובמשרד החינוך טוענים כי הוא בלתי ישים.

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בשלב ההקלות הבא וחזרת בתי הספר

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "יש פה הישג בזכות שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל. צריך לעבוד משלב לשלב לפי מדדים - אם המצב ידרדר לא תהיה לנו ברירה אלא להטיל מגבלות נוספות". בתחילת הדיון ציינו השרים את יום הולדתו של ראש הממשלה נתניהו, שחוגג את יום הולדתו ה-71 היום.


(תדרוך שר הבריאות אמש)

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע כי הצעת משרד הבריאות לפתיחת כיתות א' וב' לא ישימה, ודורשת עוד 6 מיליארד שקלים, בשל הדרישות המוגברות לקיום קפסולות, הדורשת היערכות רבה מראש. בנוסף, הודיע כ"ץ שידרוש לפתוח מחדש את חנויות הרחוב, המספרות, מכוני היופי והקוסמטיקה כבר מיום הראשון הקרוב.
בשל הבא ידרשו באוצר להחזיר את כלל המסחר, כולל השווקים, מרכזי הקניות והקניונים שבוע אחר כך, ב-1 בנובמבר. יש לציין כי דרישות האוצר מנוגדות למתווה משרד הבריאות, המציב פרק זמן של שבועיים בין סדרת הקלות, כדי לבחון את השלכות ההקלות הקודמות.

יולי אדלשטיין וישראל כ"ץ בימים יפים יותר

יולי אדלשטיין וישראל כ"ץ בימים יפים יותרצילום: פלאש 90

בתגובה לדברי כ"ץ פרסמה לשכת שר הבריאות אדלשטיין הודעה, ובה קריאה לשרי הממשלה: "לנהוג באחריות ובממלכתיות ובוודאי לא בפופוליזם. מצופה מכולם להפיק לקחים מהיציאה המהירה מהסגר הראשון - בין היתר כדי לא להגיע לסגר שלישי אשר יגרום נזק עצום לכלכלה". אדלשטיין גם תקף את כ"ץ ישירות ואמר כי "במקום הצהרות, חובת משרד האוצר להעניק פיצוי הולם לכל הנפגעים מהסגר ולא להסתפק בדמי כיס".

כך או כך, מסתמן כי לא יתקבלו החלטות מעשיות בדיון היום, וגם אם כן, הן יהיו רלוונטיות רק לשבוע הבא. על פי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, ממונה הקורונה גמזו אמר בדיון כי "בתוך עשרה ימים יהיו 80 אלף בדיקות ותוך חודש מאה אלף". גמזו הרחיב בנושא חשיבות הבדיקות ואמר כי "חשוב לאבחן את מי שלכאורה בריא כדי לעצור את הדבקת שרשרת למבוגרים".