פרופסור חזי לוי: "חיסון עדר כרוך בתמותה רבה"

בתדרוך משותף עם ראש שירותי בריאות הציבור, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לנושא חיסון עדר, ואמר כי לא זו הדרך הנכונה בטיפול בקורונה: "ראינו במקומות רבים בעולם שזה כרוך בתחלואה ובתמותה רבה שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 16:35 כ בתשרי התשפא

פרופסור חזי לוי: "חיסון עדר כרוך בתמותה רבה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי, קיים היום (ה') תדריך משותף עם ראש שירוי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס במשלט הקורונה של משרד הבריאות. לוי אמר כי תוצאות הסקר הסרולוגי שמשרד הבריאות ערך, הוכיחו כי שיטת חסינות העדר היא לא הדרך הנכונה למלחמה בנגיף הקורונה. "ראינו במקומות רבים בעולם שזה כרוך בתחלואה ובתמותה רבה שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו", אמר. 

עוד אמר על הסקר שערך המשרד: "בממוצע, בקרב 3.8% מהאוכלוסייה שנדבקה יש נוגדנים כנגד וירוס הקורונה. כמובן שהם נמצאים בריכוז יותר גבוה בקרב אנשים שאנו יודעים שחלו בקורונה בעבר, לעומת אוכלוסייה שלא חלתה בעבר בנגיף, שם אחוז הנשאים של הנוגדנים קטן יותר. מצאנו שהנתון גבוה יותר בקרב האוכלוסייה החרדית, אך טבעי הוא הדבר שהאוכלוסייה שווירוס הקורונה פגע בה ושוטט בגופה, גרם לתגובה חיסונית ולנוגדנים שמצאנו".

סקר סרולוגי של משרד הבריאות: 5% מהאוכלוסייה עם נוגדנים לקורונה

על התחלואה אמר פרופסור לוי: "הגענו לממדים של כ-7,000 נדבקים מאומתים ו-15% בדיקות חיוביות ביום. מדי יום היינו עם כ-60 אלף נדבקים מאומתים או חולים בקהילה או בבתים ובמלונות, שהטילו עומס רב על הקהילה בטיפול ובמעקב אחר אנשים. בבתי החולים ישנם למעלה מ-1,600 חולים מאושפזים וחולים רבים נוספים במערך הגריאטרי, בהם חולים קשים ומונשמים רבים. זאת, כאשר אנו בפתחו של החורף ועם חולים שאינם עם קורונה אך נדרשים לטיפול מורכב".

"אני מבין שהציבור מבולבל ועייף מהמחלה ומהסגרים, אבל הציבור נדרש להימנע מכל סוג של התקהלות ללא שום קונוטציה פוליטית. אלו החיים של כל אחד מאיתנו". 

ראש אגף שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה גם היא לחסינות עדר: "בשביל חסינות עדר מדובר על עשרות רבות של אחוזים כדי להגיע לזה, אנחנו מאוד רחוקים מזה לא כדאי לשים את יהבנו על הפתרון הזה. הפתרון הכי פשוט זה מסכה וריחוק ואז לא צריך להסתמך על דברים אחרים". 

לדבריה, ההגבלות שהוטלו על הציבור עוזרות וכדי לצאת מהסגר נצטרך לרדת עוד במספרי התחלואה: "אני קוראת לציבור שנענה להנחיות ונשאר בבית - כל הכבוד. זו הדרך להילחם בנגיף. 40 אחוז מהמדינה אדומה - זה לא מצב טוב. צריך לרדת עוד לפני שנוכל לשחרר את ההגבלות. אסטרטגיית היציאה תהיה מאוד איטית והדרגתית. לפי מדדי התחלואה ורק לפיהם נצא לאט לאט מהמגבלות ונפתח את המשק".