"שליש מחולי הקורונה בישראל - חרדים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, קיים תדרוך לעיתונאים מהתקשורת החרדית, והביע דאגה ממצב התחלואה בחברה החרדית: "ההתנהגות הזאת פסולה, חוסר אחריות, חוסר ערבות הדדית". על מערכת החינוך: "אולי לא תיפתח בכלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 13:57 יב בתשרי התשפא

"שליש מחולי הקורונה בישראל - חרדים"
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום (ד') בתדרוך שערך לעיתונאים מכלי התקשורת החרדיים, כי שליש מהנדבקים בקורונה בישראל - 34 אחוזים - מגיעים מהחברה החרדית. פרופ' לוי אמר כי "אחד מכל שלושה נבדקים בחברה החרדית - חולה קורונה. זה כפול מהמגזר הכללי, לצד העובדה כי בחברה החרדית מתקיימות בדיקות רבות".

כמעט 5,000 מאומתים ביממה, למרות ירידה חדה במספר הבדיקות

"חסינות עדר היא לא דבר שאנחנו רוצים אותו, לא במגזר החרדי ולא בכלל", אמר פרופ' לוי, בהתייחס לפרסום הבוקר ב'ישראל היום', לפיו בחסידויות רבות החליטו לנקוט במדיניות של 'חסינות עדר', ולגרום לאחוז הדבקה גבוה כדי להגיע לחיסון טבעי. "לא ראינו שזה עשה הרבה במדינה שנקטה בזה, זה לא הוריד תמותה".

פרופ' לוי מתח ביקורת חריפה על הנעשה בחברה החרדית: "אני מצטער לראות את הטישים, כאילו אין קורונה. ההתנהגות הזאת פסולה, חוסר אחריות, חוסר ערבות הדדית. את מי אנחנו מסכנים? אנחנו מסכנים את המשפחה, את סבא וסבתא".

בהמשך התייחס מנכ"ל משרד הבריאות בראיון בגלי צה"ל למתווה ה'קפסולות' בישיבות הגבוהות החרדיות, ואמר כי "ייתכן שנתיר את פתיחת הישיבות במתווה הקפסולות, למרות שראינו שזה לא כל כך עבד". בהתייחס למערכת החינוך אמר פרופ' לוי כי "מערכת החינוך לא תיפתח אחרי הסגר במתכונת רגילה, אולי אפילו לא תיפתח בכלל".