המשא ומתן עם האוצר נכשל - המעבדות בדרך לשביתה

אחרי מספר חודשים בהן לא נרשמה אף התקדמות בין הצדדים, המשא ומתן הגיע למבוי סתום. עובדי המעבדות טוענים כי משרדי הממשלה לא מתקשרים איתם והצעד הבא שלהם יהיה השבתת המעבדות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/08/20 14:42 כג באב התשפ

המשא ומתן עם האוצר נכשל - המעבדות בדרך לשביתה
אסיפת עובדי המעבדות היום, צילום: ללא

קולות קשים נשמעו היום (ה') נגד ראש הממשלה ושרי האוצר והבריאות באסיפת מחאה של עובדי המעבדות במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). לדבריהם כבר מספר חודשים שהמשא ומתן מול משרדי הממשלה לא מתקדם והם לא מקבלים אף מענה לבקשותיהם. הם טוענים שהצעד הבא הוא השבתת המעבדות. 

באסיפת מחאה של עובדי המעבדות שנערכה היום במרכז הרפואי שמיר, נשמעו קולות של ייאוש מכך שהמשא ומתן כלל לא מתרחש. "אנחנו עובדי המעבדות מיואשים, מצד אחד עובדים מאוד קשה ובעומסים כבדים ומצד שני הממשלה עסוקה ב"כן בחירות"? "לא בחירות?", וכעת הם קוראים להשבתת המעבדות, מהלך שייפגע קשות במערך הבדיקות אך אולי יגרום למשרדי הממשלה לשבת לשולחן. 

עובדי המעבדות מוחים כבר מתחילת השנה על תנאי העסקתם, ובתקופה האחרונה בה כמות הבדיקות ביום כבר הגיעה ל-30 אלף בדיקות, הם קורסים תחת העומס. לדבריהם חסרים תקנים חדשים, תנאי העבודה הנחוצים למשבר בסדר גודל כזה לא תואמים את השטח ועוד.

רק שביתה תעזור להם?

רק שביתה תעזור להם?צילום: ללא

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות: "המו"מ עם האוצר תקוע כבר ארבעה חודשים, כאילו אין קורונה, כאילו האוצר לא שופך עשרות מיליוני שקלים על המעבדות הפרטיות. אני קוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להסתכל רגע הצידה, מעבר לנושאים האישים, שמעניינים אותו, ולהבין שבהתעלמותו, ובהתעלמות שריו, הוא מכין את מדינת ישראל למשבר ענק, שהוא כנראה אינו מבין את משמעותו, משבר הפסקת בדיקות הקורונה ולא פחות דרמטי, בדיקות מעבדה אחרות, שיביאו להשבתת מערכת הבריאות כולה בפועל".