משרד הביטחון פרסם מכרז להקמת שתי מעבדות קורונה נוספות

בהנחיית גנץ: משרד הביטחון מרחיב את המערך לבדיקות קורונה ומפרסם מכרז להקמת שתי מעבדות קורונה חדשות. המכרז גובש כדי לעמוד ביעד של 60 אלף בדיקות ביום

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 17:47 יג באב התשפ

משרד הביטחון פרסם מכרז להקמת שתי מעבדות קורונה נוספות
יוקמו שתי מעבדות חדשות , צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בהנחיית ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, מפרסם מנהל הרכש במשרד הביטחון מכרז להקמת שתי מעבדות קורונה נוספות. המכרז גובש על פי הנחיות משרד הבריאות ויעדי ראש המטה הלאומי למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, כדי לעמוד ביעד של 60 אלף בדיקות ביום. 

במקביל להסכם עם חברת מיי הריטיג', מפרסם כעת מנהל הרכש מכרז חדש להקמת שתי מעבדות קורונה בעלות יכולות בדיקה מתקדמות של עשרות אלפי דגימות ביום. המעבדות שיוקמו בצפון ובדרום הארץ, יעזרו לקצר משמעותית את זמני הגעת הדגימות למעבדה ועל-ידי כך את זמני התגובה לנבדקים.

הפרסום מגיע אחרי סיור שערך שר הביטחון גנץ במפקדת פיקוד העורף שמוקמת בימים אלו. מטרת הקמת המפקדה היא לסייע בקטיעת שרשראות ההדבקה, הפעלת מערך תחקירים אפדימיוליוגים נרחב ובידוד מהיר ומוצלח של חולים חדשים. לדבריו של גנץ, המפקדה תהיה מוכנה כבר בשבוע הבא. 

גנץ כתב הערב (ב') בטוויטר: "היעד: 60 אלף בדיקות ביום. משרד הביטחון יצא בהנחייתי למכרז לשתי מעבדות קורונה חדשות עם יכולת בדיקה של עשרות אלפי דגימות ביום. לצד צעדים כמו הקמת מפקדת הקורונה, משרד הביטחון יקצר באופן משמעותי את זמני התגובה לנדבקים ובכך נקטע את שרשרת ההדבקה מוקדם יותר".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן