כורעים תחת העומס: עובדי המעבדות מאיימים בעיצומים

בעיצומו של הגל השני, מזהירים עובדי המעבדות כי יחלו בעיצומים ויפסיקו את עבודתם לאחר 8 שעות. יו"ר עובדי המעבדות: "יש כאוס וכעס בקרב העובדים. אם לא נגיע להבנות - נצא לרחובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 07:31 ו באב התשפ

כורעים תחת העומס: עובדי המעבדות מאיימים בעיצומים
כורעים תחת העומס. עובדי מעבדות הקורונה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

הם הבליגו במשך מספר חודשים וכמעט קרסו תחת עומס העבודה וכעת הם מזהירים: אם לא תהיה התקדמות מיידית במשא ומתן - ננקוט בעיצומים. יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: "היינו לויאליים ולא השבתנו כדי לא לגרום נזק לחיי אדם, אבל עד כאן". כך פורסם ב"ישראל היום".

מעבדות הקורונה פועלות כיום במשך 16 ואף 24 שעות ביממה, אך בשל המחסור הקריטי בעובדים ועומס העבודה הגדול הם מזהירים כעת כי יפסיקו לעבוד כבר אחרי 8 שעות. משמעות הדבר היא שדווקא בשיא הגל השני וכשרצונם של כלל הגורמים במערכת הבריאות הוא להגדיל את כמות הבדיקות, עשרות אלפי קורונה לא יפוענחו. 

הפגנת העובדים הסוציאליים בשבוע שעבר

הפגנת העובדים הסוציאליים בשבוע שעבר- האם עובדי המעבדות יצאו כמוהם לרחובות?צילום: תומר נויברג, פלאש 90

במשך שנים מתריעים עובדי המעבדות על מחסור חמור בכוח אדם ועל שכר נמוך מהמקובל, אף שמדובר באקדמאים בעלי תארים מתקדמים. המשא ומתן שהתקיים מולם נעצר בחודש פברואר, ומאז לא נענו דרישותיהם ולא סופק אף פתרון מערכתי, מלבד תוספות שכר לעובדים שמבצעים בדיקות. לפי נתונים שמספק משרד הבריאות עולה כי מספר עובדי המעבדה בעלי הרשאה לעבוד במערכת הבריאות עומד על 8,424, אך פחות מחצי מהם (49%) מועסקים בפועל במעבדות הקורונה.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, שעומדת בחזית המאבק טוענת כי לא תוכל לשלוט בעובדים לאורך זמן. "יש כאוס וכעס בקרב העובדים. יש רצון לנטישה ולהפגין כמו העובדים סוצייאלים והאחיות. אני מתקשה לשלוט בשטח. עד עכשיו היינו לויאליים למערכת ולא השבתנו, כדי לא לגרום נזק לחיי אדם. אבל אחרי חצי שנה של קורונה החלטנו להוריד את הכפפות. עד כאן. היום יש לנו פגישה עם הממונה על השכר באוצר, ואם לא נגיע להבנות להמשך המו"מ מהנקודה שבה הוא נפסק בפברואר, נצא לרחובות".

במכתב ששלחה אדמון לראש הממשלה היא מציינת כי מדובר באינטרס לאומי וכי אם יימשך המצב, כח האדם במעבדות יהיה במצוקה גדולה. "אנו מצפים לכך שבחודשים הקרובים נחזה בנטישה מואצת של עובדים רבים במעבדות. אין הצדקה לעובדים צעירים עם תארים מתקדמים לעבוד בתנאים גרועים ובשכר לא ראוי. הנטישה תפגע באינטרסים החיוניים של מערכת הבריאות בכללותה. אנחנו לא רוצים לפגוע באף אחד אבל אין לנו ברירה. לאף אחד לא אכפת. לא מקבלים אחריות, רק שמים פלסטר על הבעיות. שראש הממשלה יקבל אחריות. שר הבריאות לא יודע מה קורה במעבדות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן