בפעם הראשונה: פייסבוק הסירה סרטון של הנשיא טראמפ

לאחר שנשיא ארה"ב העלה קטע מראיון בו טען כי ילדים חסינים כמעט לגמרי מנגיף הקורונה, הוחלט ברשתות החברתיות להסירו. בפייסבוק הסירו ראשונים בטענה כי מדובר במידע שגוי שנתן הנשיא, לאחר מספר שעות טוויטר הצטרפה להחלטה גם כן

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 08:01 טז באב התשפ

בפעם הראשונה: פייסבוק הסירה סרטון של הנשיא טראמפ
טראמפ, צילום: shutterstock

היחסים בין נשיא ארצות הברית ,דונלד טראמפ, והרשתות החברתיות הופך לעוין מתמיד, לאחר שגם פייסבוק וגם טוויטר הסירו סרטון שהעלה. טראמפ העלה סרטון מתוך ראיון שנערך אמש (ד') עם רשת "פוקס ניוז" במהלך הראיון התייחס טראמפ להדבקות הנגיף בקרב ילדים. בראיון אמר טראפ כי ילדים הם כמעט חסינים לגמרי מהנגיף.

לאחר שעלה הסרטון גם בפייסבוק וגם בטוויטר החליטו שתי החברות להסירו לאחר זמן קצר. מדובר בפעם הראשונה אי פעם שהרשת החברתית פייסבוק נוקטת צעד שכזה כנגד הנשיא. דובר החברה הסביר כי נקטו בצעד כי דברי הנשיא מהווים מידע שגוי בנוגע לנגיף הקורונה: "הסרטון הזה כולל טענות כוזבות שקבוצת אנשים חסינה מפני הנגיף, מה שמהווה הפרה של המדיניות שלנו בנוגע למידע שגוי על ה-COVID-19". פייסבוק הייתה הראשונה לנקוט בצעד של הסרת הסרטון, לאחר זמן קצר טוויטר הצטרפה להחלטה והסירה גם היא את הסרטון.

חברת פייסבוק מצויה בקשיים כלכליים לאחר שמספר חברות גדולות הודיעו כי לא יפרסמו בטענה כי היא לא מונעת שיח אלים ברשת. בין החברות שהחרימו היא חברת הגלידות הענקית בן אנד ג'ריס שכתבו בציוץ בחשבון הטוויטר של החברה: "נשעה כל פרסומות בתשלום בפייסבוק ובאינסטגרם בארצות הברית, כחלק מתמיכה בקמפיין StopHateForProfit#. פייסבוק חייבת לנקוט בפעולות ברורות וחד משמעיות כדי להפסיק את השימוש בפלטפורמות שלה להפצה של גזענות ושנאה".