בן אנד ג'ריז נגד פייסבוק: תפסיק לפרסם בפלטפורמות שלה

ענקית הגלידות הודיעה כי תסיר את הפרסומים שלה מכל הפלטפורמות של חברת פייסבוק, בשל מדיניותה הנחשבת למקלה בעניין פרסום פוסטים של שנאה וגזענות, כחלק ממחאה כלל עולמית נגד פייסבוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 13:52 ב בתמוז התשפ

בן אנד ג'ריז נגד פייסבוק: תפסיק לפרסם בפלטפורמות שלה
בן אנד ג'ריס, צילום: shutterstock

בן וג'רי נגד פייסבוק. יצרנית הענק הפופולרית של גלידות, חברת Ben & Jerry's, הודיעה כי תסיר מפייסבוק את כל הפרסומים שלה. זאת כחלק ממחאה של חברות ענק כלל עולמיות נגד הרשת החברתית, בשל מה שנחשב למדיניות מקלה באישור פוסטים ותכנים של גזענות ושנאה, המתפרסמים בה.

בבן אנד ג'ריס כתבו בציוץ בחשבון הטוויטר של החברה: "נשעה כל פרסומות בתשלום בפייסבוק ובאינסטגרם בארצות הברית, כחלק מתמיכה בקמפיין StopHateForProfit#. פייסבוק חייבת לנקוט בפעולות ברורות וחד משמעיות כדי להפסיק את השימוש בפלטפורמות שלה להפצה של גזענות ושנאה".

"מה שהם עושים לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו, נקודה", אמר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס, מתיו מקארתי, והוסיף כי "מבחינתי זה לא רק הצטרפות לחרם - מה שאנחנו בהחלט נשקול. זה עניין של אילו פעולות אנחנו רוצים לראות כדי שנוכל לשתף פעולה עם פרטנרים שרוצים לקדם את השינוי שאנחנו תומכים בו".

המחאה של בן אנד ג'ריס מצטרפת לחברות נוספות ברחבי העולם שמוחות נגד פייסבוק. חברת הענק לביגוד ספורט נורת' פייס הודיעה גם היא שלא תפרסם בפייסבוק: "אנחנו יודעים זה זמן רב כי תוכן פוגעני, רטוריקה גזענית ודיס-אינפורמציה הפכו את העולם למקום לא בטוח ולא שוויוני, ואנחנו עומדים לצד ארגוני זכויות אדם כמו NAACP ואחרים שעובדים להפסקת רווחים משנאה".

בתגובה לדברים מסרה קרוליין אברסון, סגנית נשיא בקבוצת העסקים הבינלאומיים בפייסבוק, כי "החברה תישאר ממוקדת בהסרת תכני שנאה מאתריה". וכן כי היא "מצויה בשיחות עם ארגוני זכויות אזרח ומפרסמים על איך לעבוד יחד כדי להיות כוח למען מטרות טובות".