הנשיא ריבלין: "רצח של מפגין או רצח ראש ממשלה - אינם תרחיש דמיוני"

נשיא המדינה פנה לפוליטיקאים ולמשטרת ישראל, וקרא להנמיך את הלהבות, לעצור את ההסתה ולא לזלזל באלימות או באיומים: "זועק מרה מול האלימות המופנית כלפי מפגינים, זועק מרה נגד הקריאות לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 15:43 ח באב התשפ

הנשיא ריבלין: "רצח של מפגין או רצח ראש ממשלה - אינם תרחיש דמיוני"
נשיא המדינה ראובן ריבלין, צילום: קובי גדעון לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה היום (ד') בצהריים אל חברי הכנסת ואל שוטרי משטרת ישראל, בעקבות האלימות בהפגנה אמש ובהפגנות האחרונות מצד אחד, והאיומים על ראש הממשלה נתניהו מן הצד השני, וקרא לא לזלזל באיומים - ולמצות את הדין עם המתפרעים.

"אני מבקש לומר בבירור נוכח ההתפתחויות האלימות ביממה האחרונה: רצח של מפגין שיצא למחות במדינת ישראל ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחיש דמיוני". אמר הנשיא ריבלין.

לדברי הנשיא, הגינויים מכל הצדדים הפכו למס שפתיים: "ידענו את המציאות האיומה והמטלטלת הזו. אויה על נפשותינו אם נתדרדר למציאות שכזו שוב. אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו. שיח הגינויים הפך מס שפתיים. כל גינוי נתקף מיד בשאלה למה לא גינית התרחשות אחרת והמהות נרמסה כליל".

עוד הוסיף נשיא המדינה: "אני זועק מרה מול האלימות המופנית כלפי מפגינים ומבקש ממשטרת ישראל למצות את הדין עם מחולליה. אני זועק מרה נגד הקריאות לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו וקורא למשטרת ישראל לקחת כל איום שכזה ברצינות מלאה. אין לנו את היכולת לזלזל בשום איום, קיומנו תלוי בכך. עכשיו- מיד- אופוזיציה כקואליציה, השמיעו קול ועשו מעשה להרגעת הרוחות ועצרו את האלימות".

מוקדם יותר הודיעה משטרת ישראל כי נעצרו שלושה חשודים בתקיפה האלימה אמש נגד מפגינים בהפגנת השמאל בתל אביב. ראש הממשלה גינה את האלימות, וקרא לא לזלזל באיומים על חייו ועל חיי משפחתו.