נתניהו לרגב: הכיני מתווה להפעלת הטיסות לקפריסין, יוון, ומדינות ירוקות נוספות

השמיים בדרך להיפתח, ראש הממשלה הורה לשרת התחבורה, להכין מתווה שיאפשר טיסות לכל המדינות הנחשבות ירוקות. אך כדי שהמתווה ימומש דרושה גם הסכמה של מדינות היעד לקבל תיירים מישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 18:44 ה באב התשפ

נתניהו לרגב: הכיני מתווה להפעלת הטיסות לקפריסין, יוון, ומדינות ירוקות נוספות
נתניהו ורגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתן לשרה רגב אור ירוק: הכינו מתווה להפעלת הטיסות לקפריסין, יוון, ומדינות ירוקות נוספות. בעקבות כך הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית לסכם במהירות האפשרית עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי על המתווה שיוצג בקרוב לאישור.

אלא שגם עם השלמת המתווה עדיין ישראל תזדקק לאישורן של מידנות היעד לקבל את תיירים מישראל. אישור שכזה עלול שלא להתקבל לאחר שנתוני התחלואה בישראל גבוהים מהרגיל, עם כ-2000 נדבקים בכל יום. המתווה יכלול בדיקות קורונה בתוך שדה התעופה, נמל בן גוריון. במידה ויאושר המתווה מדובר בפעילות ראשונה של חברות התעופה הנמצאות במשבר כלכלי לאחר ארבעה חודשים ללא טיסות יוצאות.

כדי להקל על הוצאות חברות התעופה, לפני שבועיים במליאת הכנסת אישרו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירותי תעופה המתייחס לפיצוי וסיוע  בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. כיום, חברות תעופה מחויבות להעניק לנוסעים הטבות בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. בשל משבר הקורונה נקלעו חברות התעופה למצוקה ולקשיים תזרימיים. לפיכך הוצע, כהוראת שעה, להאריך את התקופה להשבת תמורה לנוסע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, וכן לקבוע כי במקרה של ביטול טיסה חברת התעופה תוכל להציע לנוסע, לבחירתו, שובר זיכוי במקום השבת תמורה.