סוכם על מתווה סיוע לאל על

לפי עיקרי המתווה, החברה תיטול הלוואה, ושתהיה בערבות המדינה, תופחת לסך של 250 מיליון דולר. בנוסף, החברה תבצע הנפקת מניות בהיקף של 150 מיליון דולר והמדינה תתחייב לרכוש את המניות שלא יירכשו בהנפקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/20 14:06 טו בסיון התשפ

סוכם על מתווה סיוע לאל על
אל על. הטיסות נכנסות להקפאה, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

משרד האוצר פרסם את מתווה הסיוע לחברת אל על, המתווה כולל את הסיוע שתקבל  החברה מהמדינה על מנת להיחלץ ממשבר הקורונה. מנכ"ל משרד האוצר שלח לחברה את המתווה להצלת חברת התעופה בהלוואה בערבות מדינה של מיליונים. לפי עיקרי המתווה, ההלוואה שתיטול החברה, ואשר תובטח במרביתה בערבות של המדינה, תופחת לסך של 250 מיליון דולר.  בנוסף להנפקת מניות של החברה בהיקף של 150 מיליון דולר. המדינה תתחייב לרכוש את המניות שלא יירכשו בהנפקה.

 חברת אל על העבירה לבורסה לניירות ערך את המתווה החדש שקבע: "ככל שהמדינה תרכוש מניות כאמור, הן יופקדו בידי נאמן אשר תפקידיו וסמכויותיו ייקבעו על ידי המדינה עד למועד ההנפקה וייקבע מועד שעד אליו הנאמן ימכור את המניות, וכן אופן ביצוע המכירה". בנוסף נכתב: "המתווה כפוף להסכמת החברה, לאישור הממשלה וועדת הכספים של הכנסת".

כזכור, שר האוצר הקודם משה כחלון דן לפני חודש בשתי אפשרויות: פירוק או הלוואה לחברה בערבות המדינה. אז מועצת עובדי אל על הודיעה שהם יוצאים להפגנות בכל הארץ ועל הקמת מאהלי מחאה מול ביתם של כמה מפקידי האוצר. אך כעת הוכרעה ההחלטה כי המדינה בחרה לתת הלוואה בערבות, והחברה לא תפורק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן