אדלשטיין על מינוי גמזו: "לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון, איתו הסליחה"

אמש הודיע פרופסור ברבש על סיום תפקידו וזמן קצר לאחר מכן הודיעו ראש הממשלה ושר הבריאות כי מינו לתפקיד הפרויקטור את פרופסור רוני גמזו. ומי לא עודכן? שר הביטחון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/07/20 10:05 ב באב התשפ

אדלשטיין על מינוי גמזו: "לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון, איתו הסליחה"
יולי אדלשטיין , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שאתמול בערב (ד') הציב הפרופסור גבי ברבש אולטימטום לממשלה ומאוחר יותר התפטר מתפקידו, הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי מינו לתפקיד את פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנהל איכילוב כיום. את מי שכחו השניים לעדכן? את ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

ברבש ויתר. פרופ' רוני גמזו מונה לתפקיד הפרויקטור: "לא שואל שאלות, פשוט מגיע"

אדלשטיין התנצל הבוקר בפני גנץ ואמר כי איננו אחראי על עדכוני כלל השרים: "עדכנתי בכך את ראש הממשלה. אם לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון, איתו הסליחה". את הדברים אמר בגל"צ. אדלשטיין אמר כי העניין לא קשור למתיחות עם כחול לבן: "אני רואה את המריבות הפוליטיות בימים האחרונים ואת כל מה שמתרחש פה, ולא מבין איפה אנשים חיים - אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר, זה לא הזמן לריב אצל מי יד ימין חזקה מיד שמאל". אדלשטיין התנצל גם בפני אזרחי המדינה על העיכוב במינוי לתפקיד עליו בישר לפני כשלושה שבועות: "מתנצל בפני כל האזרחים שחיכו יותר משבועיים למינוי, לוקח עליי חלק מהאחריות לעיכוב".

על הטענה לפיה ברבש לא קיבל את הסמכויות שדרש, אמר אדלשטיין: "ברבש הוא אחד האנשים הרציניים במערכת הבריאות. לא מתכוון להתייחס למו"מ שניהלתי עם כל המועמדים, שכולם מצוינים. היו שיחות עם ברבש, כמו שהיו עם אחרים".

אדלשטיין סייר היום במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) לאחר שחנך מיון נשים ומיון מילדות יחד עם מנהלת בית החולים, ד"ר אוסנת לבציון-קורח. על מינויו של גמזו אמר: "אני מאוד שמח שאחד כמו פרופסור גמזו יהיה לנו לעזר בכל מה שקשור במאבק בקורונה. אנחנו לוקחים את הטובים על מנת להשתלט על העקומה ולעשות כל מה שיכולים כדי להיאבק בנגיף הארור הזה. ברור לגמרי שלמערכת הבריאות יש הרבה מאוד משימות מעבר לקורונה ואנחנו רוצים לאפשר למערכת להמשיך לפעול".

בשורה: שרי האוצר והבריאות סיכמו על תגבור של 2,000 אחים ואחיות

אדלשטיין התייחס גם לתוספת הכוח עליה פורסם בתחילת השבוע:"אנחנו שמחים שאחרי עשרות שנים של הרעבת המערכת הבאנו בשורה של 400 רופאים ו 2000 אחיות ו-700 אנשי מקצועות פרא רופאיים וכוח עזר וכולי תקווה שזה הישג ראשון אך רחוק מלהיות אחרון כי ברור לכולכם שהצרכים מרובים".

(תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, אתמול)