בשורה: שרי האוצר והבריאות סיכמו על תגבור של 2,000 אחים ואחיות

שר האוצר ושר הבריאות סיכמו על תגבור של 2,000 אחים ואחיות, 400 רופאים, תגבור כוח אדם ורכש נוסף למערכת הבריאות - כדי לאפשר התמודדות מיטבית עם אתגרי הקורונה. שר הבריאות: "מערכת שהוזנחה, זוכה היום להשקעה שמגיעה לה בצדק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/20 19:35 כח בתמוז התשפ

בשורה: שרי האוצר והבריאות סיכמו על תגבור של 2,000 אחים ואחיות
שר האוצר ישראל כ"ץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, סיכמו היום (ב') על תגבור משמעותי של 2,000 אחים ואחיות; מתוכם 1,600 לבתי החולים ו-400 לקופות, תוספת של 400 רופאים אשר אינם עובדים כיום. התגבור יערך בשתי פעימות, הראשונה באופן מיידי של 250 רופאים.

בנוסף סיכמו השניים על תוספת של 700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות, אשר יוקצו למחלקות הקורונה. מדובר בתגבור כח אדם השקול לתוספת של שמונה שנים וזאת, על מנת לאפשר היערכות מיטבית של מערכת הבריאות עם אתגרי הקורונה והחורף הקרוב.

נזכיר כי על רקע שביתת האחים והאחיות שהחלה הבוקר, אדלשטיין קיים סיור בבית החולים איכילוב בתל אביב. את הסיור הוביל מנהל בית החולים, פרופסור רוני גמזו, והשתתפה גם ח"כ קרן ברק (הליכוד). אדלשטיין הבטיח כי יסייע לאחים ולאחיות בהגדלת התקנים, והערב נראה כי הצליח: "חברותיי וחבריי האחיות והאחים", אמר. "אני איתכם במאבקכם. יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה".

שביתת האחיות החלה: "להציל חיי אדם"

מלבד תוספת כוח האדם, סוכם על תוספת של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה. התוספת תאפשר היערכות של משרד הבריאות לקצב בדיקות הקורונה, כפי שדרש אדלשטיין, של עד 60,000 ביום לחורף. במסגרת סכום זה יוקצו משאבים לרכש חיסוני שפעת והשקעה בתשתיות טכנולוגיות, כולל דיגיטציה לשירותי רפואה עבור קופות החולים שישכללו את הרפואה מרחוק ויקטינו את הסיכון לחולים. 

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "אנחנו במצב חירום בריאותי ולכן פעלתי בצורה מהירה כדי להביא לפתרון מהיר על מנת לאפשר למשרד הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים איתם הוא מתמודד בתקופה זו.
אין רופא/ה פנוי/ה ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה זו בגלל תקציב שלא יעבוד. פתרון זה יביא לעבודה יעילה יותר ויסייע לצוותים הרפואיים ולאזרחי המדינה".

שר הבריאות אדלשטיין: "מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור. יחד עם חברי שר האוצר ישראל כץ פעלנו לתיקון מהיר של בעיות העומק שנוצרו במערכת ותגבור משמעותי של הטיפול בקורונה. מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים, זוכה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה, זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה. זה לא הסוף, אבל זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל. זו בשורה לאזרחים, לרופאות ולרופאים ולאחים ולאחיות. סוף להזנחה".