ברבש ויתר. פרופ' רוני גמזו מונה לתפקיד הפרויקטור: "לא שואל שאלות, פשוט מגיע"

פרופסור גבי ברבש ויתר על התפקיד, לאחר שלא ניתנו לו הסמכויות שביקש, וזמן קצר לאחר מכן הודיעו נתניהו ואדלשטיין כי מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנהל איכילוב כיום, מונה ל"פרוייקטור הקורונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/07/20 07:37 ב באב התשפ

ברבש ויתר. פרופ' רוני גמזו מונה לתפקיד הפרויקטור: "לא שואל שאלות, פשוט מגיע"
פרופסור רוני גמזו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אתמול בערב (ד') הציב הפרופסור גבי ברבש אולטימטום לממשלה: אשרו לי סמכויות או שאלך הביתה. אמש, מימש את איומיו והחליט ללכת הביתה. זמן קצר לאחר מכן, בהודעה משותפת, הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי מינו לתפקיד את פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנהל איכילוב כיום. בתחילת משבר הקורונה, הקים גמזו פרויקט שנקרא "מגן אבות ואימהות" להגנה על אוכלוסיית הזקנים.

ראש הממשלה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי החליט למנות את פרופסור גמזו, לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי: "רוני הוא בעל ניסיון ניהולי רב שנים במערכת הבריאות, שכיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד הבריאות והקים את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה. נעבוד יחד וננצח". "בהצלחה רוני!", כתב נתניהו.

גם שר הבריאות כתב דברים דומים: "שמח לבשר על מינויו של מנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה. פרופ' גמזו בעל ניסיון ניהולי רב במערכת הבריאות, כיהן בעבר גם כמנכל משרד הבריאות והקים בתחילת משבר הקורונה את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה".

פרופסור גבי ברבש

פרופסור גבי ברבש. ויתר על המינויצילום: קובי גדעון, לע"מ

פרופסור ברבש פרסם הודעה, בה הסביר את הסיבות לוויתור על התפקיד: "נגיף הקורונה מציב את מדינת ישראל בפני אחד האתגרים המורכבים בתולדותיה. עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים, שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה"

בהודעתו כתב ברבש כי לדעתו ההצלחה במאבק מול הקורונה, תלויה בכל אחד מאיתנו: "עבורי, התגייסות אישית לנושא היתה עניין מובן מאליו, ושקלתי זאת בכובד ראש. אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי. הצלחתה של מדינת ישראל במערכה מול נגיף הקורונה תלויה באמת בכל אחת ואחד מאיתנו. אני אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף".

גמזו: "האתגרים הם עצומים"

גמזו עצמו כתב הבוקר, בחשבון הפייסבוק של המרכז הרפואי איכילוב: "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ׳ ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות.

"זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי; אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר.
האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית.

"אלו אתגרים של כל אדם ואזרח אחראי במדינה, של כולנו; זאת לא הבעיה של הממשלה, משרד הבריאות או גורם שלטוני זה או אחר. כל אחד, כל אחד צריך להושיט יד לסייע ולנהוג באופן שמקל ולא מכביד, שתומך ולא משבש, שמלכד ולא מפרק. מנגד כל גורמי הממשלה ומוסדות המדינה צריכים להרגיש את העם, את המצוקה והקושי ולהתאים את הצעדים הנדרשים".