השביתה הסתיימה: הושג הסכם בין האוצר לאחיות

שר האוצר ויו"ר הסתדרות האחים והאחיות סיכמו הערב על מתווה לסיום השביתה. הצדדים סיכמו כי האחים והאחיות ישובו לעבודתם כבר מחר בבוקר. השר כ"ץ: "מדינת ישראל חייבת לאחיות. מסירותן בכל ימות השנה ובעידן הקורונה בפרט, ראויים למלוא הכבוד וההערכה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/20 23:05 כח בתמוז התשפ

השביתה הסתיימה: הושג הסכם בין האוצר לאחיות
הושג הסכם, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שביתת האחים והאחיות שהחלה הבוקר (ב') הגיעה הלילה לסיומה לאחר שהושג מתווה המקובל על שני הצדדים. סוכם כי יתווספו 2,000 תקני אחיות נוספים, כש-1,600 מהם לאשפוז ו-400 למערך הקהילה ובריאות הציבור. 

שר האוצר ישראל כ"ץ, אמר: "מדינת ישראל חייבת לציבור האחיות, שניצבות בחזית המאבק על בריאות הציבור, חוב גדול. מסירותן בכל ימות השנה ובעידן הקורונה בפרט ראויים למלוא הכבוד וההערכה. אני מברך על שובן לעבודה ומתחייב לסייע להן ככל שידרש כדי לאפשר להן למלא את תפקידן בדרך הנאותה ביותר".

נזכיר כי כבר במהלך הערב סיכמו שר האוצר ושר הבריאות, על תגבור משמעותי של 2,000 אחים ואחיות, מתוכם 1,600 לבתי החולים ו-400 לקופות, תוספת של 400 רופאים אשר אינם עובדים כיום. התגבור יערך בשתי פעימות, הראשונה באופן מיידי של 250 רופאים.

אתמול התפוצץ המשא ומתן בין יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, לבין מנכ"לית משרד האוצר ואנשי ענף התקציבים והבוקר בשעה 7:00 החלה השביתה. במכתב שכתבה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, נאמר כי השביתה מגיעה "מתוך אחריות לאומית ועל מנת לעצור את הקריסה של מערך האחים והאחיות ולהציל חיי אדם". שר הבריאות ביקר היום במרכז הרפואי איכילוב, והתייחס לשביתה ואמר: "נתגבר את המערך בכוח אדם איכותי ונעצים את המערכת".