שביתת האחיות החלה: "להציל חיי אדם"

האחים והאחיות בבתי החולים יפתחו בשביתה, למעט מתכונת חירום ובדיקות אפידמיולוגיות. מטרת השביתה על פי הסתדרות האחים והאחיות: "מתוך אחריות לאומית ועל מנת לעצור את הקריסה של מערך האחים והאחיות ולהציל חיי אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 07:15 כח בתמוז התשפ

שביתת האחיות החלה: "להציל חיי אדם"
מאבק האחיות בפעם הקודמת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החל מהשעה 07:00 הבוקר (ב') תחל שביתת האחים האחיות ברחבי הארץ, השביתה תתקיים בקופות החולים כללית ומאוחדת ובכלל בתי החולים, למעט פעילויות חירום וביצוע בדיקות אפידמיולוגיות. השביתה מתקיימת במקביל לשביתת העובדים והעובדות הסוציאליות שנמשכת כבר שבוע וחצי.

כזכור, במכתב שכתבה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, נאמר כי השביתה מגיעה  "מתוך אחריות לאומית ועל מנת לעצור את הקריסה של מערך האחים והאחיות ולהציל חיי אדם". לטענת כהן, המחסור בתקנים ובכוח אדם בבתי החולים יעלה בחיי אדם: "אבדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל יעלה בחיי אדם רבים ואיננו מוכנים להיות חלק מהתנהלות זו. אנו האחים והאחיות החלטנו לעשות מעשה ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה ואבדות בנפש, להפסיק את הידרדרות אל מול הקורונה ולהימנע מ'יום הכיפורים' הצפוי של מערכת הבריאות הציבורית. זעקת האחים והאחיות היום תציל חיי אדם רבים בעתיד הקרוב".

על פי נתוני משרד הבריאות ממשיכה ההחמרה בכמות החולים ברחבי הארץ, בעיקר בקרב החולים קשה והמונשמים שמספרם מוסיף לעלות. מספר החולים בפועל עומד על 28,037. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים הגיע ל-671 חולים, 254 מהם במצב קשה ו-70 מונשמים, עלייה של 15 איש. במהלך היום מתו מהנגיף 6 אנשים נוספים ומספר המתים עומד כעת על 409. המחסור באחים ובאחיות הוא חמור כאשר לפי כהן היחס הוא 27 אחיות שהיו צריכות לטפל באלף איש כל יום.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב הבוקר: "בוקר לא טוב ישראל. שביתת האחיות החלה. כמו העובדות הסוציאליות, גם הן הבינו שאין ממשלה בישראל. המנותקים עסוקים בעצמם, אין מי שיטפל בבעיות. כל מי שעומד בקו החזית של החברה הישראלית הופקר".