עימות בליכוד | מיקי זוהר: "יש לנו שר אוצר מנותק מן הציבור". כ"ץ: "פשוט אל תדבר"

עימות בתוך הליכוד בין מיקי זוהר לישראל כ"ץ במהלך הדיון בוועדת הכספים, זוהר: "הייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כ"ץ, יש לי מפח נפש גדול מהתנהלותו". בתגובה דרש כ"ץ מזוהר לעזוב את הדיון. נתניהו: הבהרתי לכל מי שצריך לשמוע, צו השעה הוא אחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 12:46 כח בתמוז התשפ

עימות בליכוד | מיקי זוהר: "יש לנו שר אוצר מנותק מן הציבור". כ"ץ: "פשוט אל תדבר"
זוהר וכ"ץ, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (ב') דיון לעניין התכנית הכלכלית שאישרה הממשלה לפני כשבוע, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. שר האוצר, ישראל כ"ץ פרס את תכניתו שכללה את גודל הפיצוי אותו יקבלו בעלי העסקים. אלא שבמהלך הדיון התפרץ ח"כ מיקי זוהר לדבריו של שר האוצר ודרש ממנו להגדיל את תקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים.

כ"ץ שכעס על הדרישה של זוהר האשים אותו בניגוד עניינים, על עצם הדרישה: "עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. אמר לי אחד הגורמים בתחום, מה הדחף שלך, שיש לך בן דוד עם אולם". זוהר לא נשאר חייב וענה בתגובה: "צר לי שכחלק מתנועת הליכוד יש לנו שר אוצר מנותק מהעם, אני מצר על זה. ועם כל הכבוד לרצון של שר האוצר להפגין כוחניות, עלי זה לא עובד".

עוד אמר זוהר: "אני באופן אישי חייב להודות שהייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כ"ץ, יש לי מפח נפש גדול מההתנהלות שלו. יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לרה"מ לבחון את המשך כהותנו של שר האוצר. המשך כהותנו הופכת לסכנה להמשך כהונת הליכוד". השר כ"ץ כעס על המילים הקשות וקרא לח"כ זוהר: "אתן לך עצה, פשוט אל תדבר ותצא". בעקבות כך הופסק הדיון והוועדה יצאה להפסקה.

הקרב בין השניים עבר לרשתות החברתיות לאחר סיום הדיון, כ"ץ: "ח"כ מיקי זוהר פעם אחר פעם מנסה להכניס את הדעות הלוביסטיות שלו לדיוני הוועדה. פעם ראשונה, לטובת סוכני הביטוח, וכעת לטובת בעלי האולמות. אני בקשר מתמיד עם כל הגורמים בשטח, נפגש עם כולם ושומע באופן אישי. "הניתוק" היחיד שלי הוא מבעלי עניין ואינטרסנטים".

מיקי זוהר ענה חזרה: "‏לאור מתקפת הציוצים של השר ישראל כ"ץ: אני מציע לו להירגע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל תוך שימת דגש על קשב לצרכים ולבעיות. חבל מאוד שהוא מנסה להשליך עליי את ההתנהלות הכלכלית המנותקת שלו במקום להיאבק אך ורק למען הצרכים של הציבור. אמשיך להילחם למענכם, גם אם זה לא מוצא חן בעיניו".

זיג-זג | עמדת הממשלה: "אפשר לפתוח מסעדות בשטחים פתוחים"

ההחלטות שצריכות להתקבל היום סביב משבר הקורונה

זוהר החל הבוקר בשינוי עמדותיו ביחס להגבלות ולמתן הפיצויים, בוועדת הקורונה אמר הבוקר כי "יש אפשרות לפתוח את המסעדות בשטחים פתוחים, לא סגורים, תוך הקפדה על המגבלות". זאת לאחר שכבר הודיע בשבוע שעבר כי ח"כ יפעת שאשא-ביטון תוחלף כי הוועדה החליטה לבטל את ההגבלות על חדרי הכושר והבריכות שקבעה ישיבת השרים. 

מאוחר יותר במהלך היום, בניסיון להרגיע את המצב, אמר נתניהו: "הבהרתי לכולם, קודם כל לחברינו בליכוד: זה הזמן לאחדות ולשיתוף פעולה כדי להבטיח שנעשה הכל כדי לנצח את הקורונה ולמען אזרחי ישראל".

https://www.facebook.com/Netanyahu/posts/10157562549222076

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן