בנט לממשלה: "המגמה נבלמת - אל תוסיפו הגבלות"

יו"ר ימינה טוען כי המספרים מראים את תחילתה של בלימה בהדבקה בקורונה, וקורא לממשלה לא להוסיף הגבלות - אלא להקים באופן מיידי מערך לקטיעת שרשרות ההדבקה: "מברך על המינוי של פרופ' ברבש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 12:52 כז בתמוז התשפ

בנט לממשלה: "המגמה נבלמת - אל תוסיפו הגבלות"
נפתלי בנט, צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהקים את "קבינט הקורונה האזרחי", קורא הבוקר (א') לממשלה לעצור את ההגבלות על האוכלוסייה ועל המשק. לדברי בנט, מהמספרים מסתמנת תחילתה של בלימת ההדבקה, אך הדבר יארך זמן.

עלייה נוספת במספר המונשמים, ארבעה נפטרים היום מקורונה

"לאור נתוני השבועיים האחרונים, אני קורא לממשלה: חכו. אל תחמירו את הצעדים בשלב הזה. ‫אל תסגרו מסעדות ובטח שלא קייטנות". לדברי בנט, "‫על הממשלה להקים היום מערך קטיעת שרשראות הדבקה, ולהמתין עד יום חמישי הקרוב על מנת לבחון את המגמה". 

בנט טוען כי המספרים מהשבועיים האחרונים מראים התחלה של בלימה במספרי ההדבקה: "לאור הנתונים המצטברים של השבועיים האחרונים, ‬‫עולה כי ישנה בלימה עקבית במקדם ההכפלה הן של נדבקים, והן של חולים בינוניים וקשים.‬ ‫המשמעות היא ‫שעדיין יש עלייה, אך היא מתונה יותר. ‬
‫מקצב הכפלה של 8-9 ימים בנדבקים, לפני כשבועיים, כעת הקצב עומד על כ18-19(!) ‫מגמה דומה גם בחולים הקשים, בעיכוב של מספר ימים". 


(הגרף שהציג בנט)

לדברי שר הביטחון לשעבר, התמותה תמשיך לעלות בגלל ההדבקה שכבר נגרמה, אך על הממשלה להמתין: "‫לצערי עוד נראה עלייה בתמותה בשל הידבקויות שכבר ארעו. ‬‫ולכן סדר הפעולות המתחייב, על כל הצדדים:
‫1. להמשיך לעטות במסיכות, לשמור על סבא וסבתא, ולהימנע מהתקבצות בחללים סגורים. כמובן, יש לציית לכל חוקי המדינה. 
‫2. הבלימה תיארך זמן, וייתכן שיהיה גם שינוי לרעה. אז יש לעקוב בסבלנות. ולכן- ממשלת ישראל: המתינו. לא להקל ולא להחמיר".
3. להסתער על הקמת מערך מיגור הקורונה".

עוד בירך בנט על מינויו המסתמן של פרופ' גבי ברבש לממונה על המאבק בקורונה מטעם הממשלה, וכתב כי יסייע לו אם יתבקש: "‬אני מברך על מינוי פרופסור ברבש לפרויקטור של המערכה נגד הקורונה, כבר אמרתי לפרופ׳ ברבש שאסייע לו בכל דרך שיבקש". כתב בנט.

בנט מגיב להגבלות בפעם הקודמתצילום: דוברות

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אמש אומתו בישראל 1,414 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 20,236 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. מדובר אמנם במספר נמוך ביחס לימים האחרונים, אך כמדי שבוע מספרי הבדיקות - והנדבקים החדשים - יורדים בימי שישי ושבת.

נכון להבוקר עומד מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל על 27,729. מתוכם יש 238 חולים שמצבם מוגדר קשה, זינוק של 17 מאז אמש, כש-62 מהם זקוקים להנשמה. מדובר על עלייה של שבעה מונשמים מאז חצות.
ארבעה בני אדם נפטרו מאז חצות כתוצאה מהנגיף, ובסך הכל עומד מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה על 406.