עלייה נוספת במספר המונשמים, ארבעה נפטרים היום מקורונה

מספר הנדבקים בישראל עומד על 27,719, מתוכם 238 שמצבם מוגדר קשה, ו-62 הזקוקים להנשמה - עלייה של שבעה מאז חצות. ארבעה בני אדם נפטרו מאז הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 11:00 כז בתמוז התשפ

עלייה נוספת במספר המונשמים, ארבעה נפטרים היום מקורונה
ארכיון, צילום: shutterstock

המספרים לא מראים מגמת האטה. משרד הבריאות מעדכן הבוקר (א') כי אמש אומתו בישראל 1,414 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 20,236 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. מדובר אמנם במספר נמוך ביחס לימים האחרונים, אך כמדי שבוע מספרי הבדיקות - והנדבקים החדשים - יורדים בימי שישי ושבת.

נכון להבוקר עומד מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל על 27,729. מתוכם יש 238 חולים שמצבם מוגדר קשה, זינוק של 17 מאז אמש, כש-62 מהם זקוקים להנשמה. מדובר על עלייה של שבעה מונשמים מאז חצות.

ארבעה בני אדם נפטרו מאז חצות כתוצאה מהנגיף, ובסך הכל עומד מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה על 406.

מוקדם יותר דווח כי פרופסור גבי ברבש יהיה ה"פרוייקטור" לניהול משבר הקורונה. אחרי הדיווחים בסוף השבוע כי מי שמונה לתפקיד הוא האלוף אמיר אבועלפיה, שסיים את תפקידו כראש אגף התכנון בצה"ל, והוא אף התראיין בנושא לחדשות 12, פורסם הבוקר ב'כאן חדשות', כי מי שמונה לתפקיד הוא פרופסור גבי ברבש. על פי הדיווח, ברבש קיבל הצעה מלשכת ראש הממשלה לכהן בתפקיד, וכעת הצדדים פועלים לסגור את פרטי ההסכם.

ברבש, שמשמש מאז התפרצות הנגיף פרשן בחדשות 12 בנושא הקורונה, כיהן כ-19 שנים כמנכ"ל בית החולים איכילוב, בין השנים 1992-2015, עם הפסקה של שלוש שנים בהן כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות. כיום הוא מנהל חברה פרטית ומחזיק בתפקיד במכון ויצמן.

הדיווח מצטרף לדיווח הקודם, כאמור, לפיו מי שמונה לתפקיד הוא האלוף אבועלפיה. נתניהו וגנץ, שעמלו על מינוי ה"פרוייקטור", טרם פרסמו הודעה רשמית בנושא, ונראה כעת כי השניים ישמשו בתפקיד במקביל, ייתכן שעם חלוקת סמכויות ביניהם.