נתניהו הודיע: "תקציב החמ"ד ייכלל בבסיס התקציב"

ראש הממשלה נפגש עם ראשי החינוך הממלכתי דתי, והודיע על הכנסת תקצוב החמ"ד לבסיס תקציב המדינה, במקום הכספים הקואליציוניים שהיו נהוגים עד כה: "הציונות הדתית היא חלק אורגני מאיתנו ולא צריכה לכתת רגליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 19:53 ז בתמוז התשפ

נתניהו הודיע: "תקציב החמ"ד ייכלל בבסיס התקציב"
נתניהו וזהר עם ראשי המוסדות, צילום: דוברות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (ב') עם ראשי החינוך הממלכתי דתי, יחד עם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, והודיע להם כי החל מהתקציב הקרוב, ייכללו תקציבי החמ"ד בבסיס תקציב המדינה, ולא יועברו עוד דרך כספים קואליציוניים, כפי שהיה נהוג עד כה.

נתניהו אמר כי יפתור את המצוקה התקציבית של החינוך הממלכתי-דתי: "נתקצב את החמ"ד לא באמצעות תקציבים קואליציוניים. כי הציונות הדתית היא חלק אורגני מאיתנו ולא צריכה לכתת רגליים. זה הרעיון המרכזי". אמר נתניהו.

ראיון עם השר זאב אלקין

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "זה מהלך לאומי. זה יהפוך להיות סעיף קבוע בתקציב לשיתוף ארוך טווח בינינו".

ח"כ מיקי זוהר הוסיף: "הציונות הדתית בשר מבשרה של הליכוד".

השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, בירך על ההודעה: "מודה לראש הממשלה נתניהו על קיום ההסכם להכנסת תקציבי החינוך הממלכתי דתי לבסיס התקציב. החינוך לא צריך להיות מתוקצב מכספים קואליציוניים והציונות הדתית לא צריכה לרדוף כל שנה אחרי תקציב. יישר כח".

סמנכ"ל כספים ברשת מוסדות בני עקיבא שוקי סט, שנכח בפגישה אמר: "אנחנו מברכים את רוה"מ על ההצהרה הברורה והכנה, יחד עם זאת אנו ממתינים בתקווה שאכן נראה תוצאות כבר בזמן הקרוב.
אני חושש מאוד שלולא הצלחת המהלך, מאות מורים ישארו בבית בראשון לספטמבר ועולם הישיבות והאולפנות ייסגר"

מנכ"ל רשת מוסדות בני עקיבא אלחנן גלט בירך על המהלך ואמר: "הכרזת ראש הממשלה היא רגע היסטורי שיכול לחולל שינוי גדול ומבורך ביציבות החינוך הדתי כולו. כולי תקווה שנראה את התוצאות המעשיות בקרוב וביום זה נוכל לברך ברכת 'שהחיינו' על חיזוק החינוך הדתי"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן