תכנית סיוע לעצמאים בסך שני מיליארד ש"ח יצאה לדרך

ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו על התכנית החדשה, כוללת מענקים לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, בשווי של מאות אלפי שקלים, וכן צעדים נוספים. נתניהו: "אני קשוב לכאב שלכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 18:57 ז בתמוז התשפ

תכנית סיוע לעצמאים בסך שני מיליארד ש"ח יצאה לדרך
ישראל כ"ץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ הודיעו היום (ב') על תוכנית חדשה לסיוע למגזר העצמאים והמגזר העסקי שתצא לפועל בימים הקרובים, כחלק מהניסיונות להחזיר את המשק לשגרה, בשל משבר הקורונה.

התוכנית, שהיקפה 2 מיליארד ש"ח, כוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף שקל, לעסקים שמחזורם עד 20 מיליון שקל שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי-יוני, עד לגובה 15-10% מהמחזור. 

נתניהו על העצמאים שנפגעו במשבר הקורונהצילום: דוברות ראש הממשלה

כמו כן, הוחלט כעת להוסיף עסקים עד למחזור של 100 מיליון שקל, שנפגעו בהיקף של 80% לפחות בחודשים אלה. עצמאים עד למחזור של 300,000 ש״ח בשנה יקבלו גם הם מענק נוסף כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת. בנוסף לכך, ישונו הקריטריונים לקבלת מקדמות מ-20% ל-40%, ביחס לפעימה הקודמת.
בנוסף, הוחלט להמשיך ולתת מענק גבוה יותר לעסקים ששימרו עובדים למרות הפגיעה הקשה. תוכנית זו היא חלק מהמדיניות הכוללת לניהול המשבר, כאשר לצד האצת המשק אנו מוודאים כי השכירים, העצמאים והעסקים שנזקקים לכך יקבלו את המענה המתאים. 

ראש הממשלה ושר האוצר אמרו כי מטרת התוכנית היא לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים לעצמאים ולמגזר העסקי, ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר: "אנו מוודאים כי השכירים, העצמאיים והמגזר העסקי יקבלו את הסיוע המתבקש. כל זאת לצד המשך קבלת המענקים בסך 7500 שקל על כל עובד שיוחזר לעבודה".

עוד נמסר כי במקביל, יוגשו בקרוב תקציב המדינה וחוק הסדרים מקיף, שילווה בתחרות מול המונופולים הגדולים וברפורמות והסרת חסמים ורגולציה, שיסייעו לפעילות העסקית ויביאו לצמיחה מחודשת של המשק.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני קשוב לכאב שלכם. אני שומע את הזעקות שלכם. סיכמתי היום עם שר האוצר על הזרמה מיוחדת של 2 מיליארד שקל לעצמאיים, לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים, זה במסגרת ההזרמה של ה-100 מיליארד שקל שהחלטנו עליהם - להבטיח שהכסף יגיע אליכם יותר מהר ויותר כסף. 
בנוסף, ישבתי היום עם צוות כלכלנים בינלאומיים להחליט על הדברים החשובים ביותר - איך לתת תוכנית כלכלית שתבטיח את הצמיחה, את מקומות העבודה שלכם ואת הפרנסה שלכם. אנחנו עובדים בשבילכם כל הזמן".

אושר בכנסת: מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה שפוטרו

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה. הקובעת כי המענק שניתן לבני 67 פלוס שפוטרו או הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה ואינם זכאים לדמי אבטלה בשל גילם, יינתן עד אמצע חודש אוגוסט. המענק, שגובהו עד 4,000 ₪ בחודש, ניתן בחודשים מרץ, אפריל ומאי במסגרת תקנות לשעת חירום שכעת מבקשת הממשלה להאריך את תקופת הזכאות בחקיקה. 
החל מכניסת החוק החדש לתוקף, המענק לא יחושב כהכנסה לעניין כל דין, מה שמבטל את  קיזוז סכום הקצבה אל מול זכאות לקצבאות הביטוח הלאומי

בדברי ההסבר להצעה נכתב: הגבלות שהוטלו בעקבות משבר הקורונה לא אפשרו לקיים שגרת עבודה רגילה. בעקבות זאת מעסיקים רבים הוציאו את עובדיהם לחופשה ללא תשלום או, לחלופין, פיטרו את עובדיהם. יצוין כי מיום ט' באייר התש"ף (3 במאי 2020) הסירה הממשלה חלק ניכר מהמגבלות על מקומות העבודה, ואולם חיפוש עבודה של בני 67 ומעלה היא סוגיה מורכבת בשל היותם קבוצת סיכון.

בקריאה שלישית תמכו 32 תמכו ללא מתנגדים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן