אושר בקבינט הקורונה: רכבת ישראל תשוב לפעילות ביום שני הקרוב

הקבינט אישר כי ענף התרבות ישוב לפעילות עם נוכחות של עד 250 איש. בנוסף עדכן ראש הממשלה כי ישראל חתמה על הסדר שיאפשר לקנות חיסונים, מה שלדבריו יאפשר לפתוח עוד דברים למען הכלכלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 20:23 כה בסיון התשפ

אושר בקבינט הקורונה: רכבת ישראל תשוב לפעילות ביום שני הקרוב
ישיבת ממשלה, צילום: חיים צח/לע״מ

קבינט הקורונה דן היום (ד') בהקלות הנוספות שיתאפשרו, בניהם התחבורה הציבורית ואירועי תרבות. הקבינט הכריע כי ענף התרבות ישוב לפעילות, תחת מגבלה: הופעות יוכלו להתקיים עם עד 250 בני אדם בקהל. ההחלטה נוספת שהתקבלה בקבינט היא האישור להחזיר את הרכבת לפעילות, ביום שני 22.6. זאת לאחרדחיות חוזרות ונשנות של פתיחת הרכבות.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר בקבינט הקורונה כי: "משרד הבריאות תומך בפתיחת הרכבת לפי המתווה שגובש ותומך בפתיחת מוסדות התרבות לפי המתווה. באותה נשימה אני מסתכל בעיניים של הציבור ושל השרים ואומר: הפה שהתיר הוא הפה שיסגור. אם לא תהיה משמעת של הציבור להנחיות משרד הבריאות ופעילות לפי התו הסגול – באותו יום נסגור גם את הרכבת וגם את מוסדות התרבות. לא ניקח על עצמנו את העלייה בתחלואה כיוון שלא מקשיבים להנחיות".

הדיון נדחה בכמה דקות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נועד לפגישה עם נציגי ענף התרבות והבטיח להם לפעול בנושא.  וכאמור, הקבינט אישר קיום של הופעות עד 250 איש. נתניהו אמר בפתח קבינט הקורונה: "אנחנו באים עכשיו, בני גנץ, השר טרופר ואנוכי, מפגישה עם נציגי המגזר העסקי שעוסק בתרבות, במופעים. אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות". 

החלטה נוספת שהתקבלה היא להטיל סגר על שכונות ביפו, ערערה ורהט בשל התגברות התחלואה. ביישובים הללו יימנעו התקהלויות של יותר מעשרה בני אדם וייסגרו בתי הספר. דבר נוסף שהעלה נתניהו הוא שמדינת ישראל חתמה עם חברת ״מודרנה״ על הסדר שיאפשר לקנות חיסונים. לדברי נתניהו "הם טוענים שהם יכולים להגיע לזה באמצע השנה הבאה, אנחנו מקווים שהם יצליחו, אין לנו ביטחון בכך, אבל אנחנו מעוניינים לקבל את החיסונים הללו במהירות אם יפותחו. זה כמובן יפתור לנו את הדילמה שהוועדה הזאת עסוקה בה כל הזמן - איך לעצור את התפתחות המחלה מצד אחד, ומצד שני להמשיך כמובן את המשך פתיחת הכלכלה".