אירועים עד 250 איש, שאר ההקלות יוקפאו לשבוע

בישיבת קבינט הקורונה אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אנחנו מרימים הנדברקס לאור העלייה בתחלואה". גם חידוש תנועת הרכבות יידחה בשבוע, בניגוד לאולמות האירועים, בהם יגדל מספר המשתתפים באירועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/20 13:46 טז בסיון התשפ

אירועים עד 250 איש, שאר ההקלות יוקפאו לשבוע
מספר המשתתפים באירועים יגדל, צילום: אגדת דשא

עצירה בהקלות - למעט אולמות אירועים. בדיון ב"קבינט הקורונה", המתכנס בשעה זו (ב'), אמר ראש הממשלה נתניהו כי הממשלה "מרימה הנדברקס", בעקבות העלייה במספר הנדבקים ובנתוני התחלואה, ועוצרת את ההקלות. 

על פי דיווח בחדשות 12, בגני האירועים ובאולמות יגדל מספר המשתתפים ל-250 איש, אך שאר ההקלות לא יאושרו, וייבחנו שוב רק בעוד שבוע, בהתאם לנתוני התחלואה. גם חזרת הרכבת לפעילות הוקפאה, ולא תחזור בשבוע הקרוב.

ראש הממשלה אמר עוד כי "חוק הקורונה", המסדיר את סמכויות הממשלה, שספג ביקורת רבה, יעלה להצבעה בהמשך הישיבה. מוקדם יותר הציג שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בפני חברי הקבינט, סקר לפיו כמעט 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה של עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה.

"ההתנהלות שלנו צריכה להיות: מינימום סכנה, מקסימום הגנה. הפיתרון משולב: עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שהסכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה". שר הבריאות הוסיף כי "בשבוע אחד חלו בקורונה 800 איש. אסור להישאר אדישים למספר הזה".