סוהרים טוענים: הרב עזרא שיינברג מאיים עלינו בהטלת קללות וכישופים

בגלי צה"ל מתפרסמות טענות של סוהרים המתלוננים כי הרב שיינברג מאיים עליהם בהטלת קללות וכישופים. סוהרים דתיים נמנעים מלבוא עמו במגע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/15 08:55 ד באב התשעה

סוהרים טוענים: הרב עזרא שיינברג מאיים עלינו בהטלת קללות וכישופים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה. Moshe Shai, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה. Moshe Shai, פלאש 90

האם הרב שיינברג מאיים על סוהרים כי יטיל עליהם קללות? הרב עזרא שיינברג נמצא במאסר זה קרוב לשבועיים, אך הסיפורים והטענות סביב הפרשייה בה הוא מעורב ממשיכות להגיע.

בגלי צה"ל התפרסמו הבוקר (ב') טענות של סוהרים המתלוננים כי הרב שיינברג מאיים עליהם בהטלת קללות וכישופים. על פי הטענות, הרב רושם את שמותיהם כפי שכתובים על התגים שלהם על פסקאות נייר ומודיע שהמטרה היא לצורך הטלת הכישופים. עוד נטען כי סוהרים מאמינים ודתיים נמנעים ככל האפשר לבוא עמו במגע.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לדברים כי "התלונות אנונימיות ולא ניתן לטפל", אך כך או כך נראה שהרב שיינברג, אשר נחשב כמקובל, מהלך אימים על הסוהרים, בין אם בצדק ובין אם לאו.

ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת אורות האר"י בצפת הוא 'הרב מהצפון' החשוד באונס ובמעשים מגונים בנשים. עד עתה הוגשו נגדו עשר תלונות.