מכתב התיכוניסטים: מאות נערים ונערות קוראים לאחדות בבית היהודי

מעל 500 נערים ונערות מרחבי הארץ חתמו על עצומה הקוראת לראשי האיחוד הלאומי והבית היהודי לא לשבור את הכלים ולרוץ ביחד בבחירות הקרובות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/12/14 16:30 טו בכסלו התשעה

מכתב התיכוניסטים: מאות נערים ונערות קוראים לאחדות בבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חמש מאות נערים ונערות מישיבות תיכוניות ואולפנות ברחבי הארץ חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וליו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל שלא לשבור את הכלים ולרוץ יחד בבחירות הקרובות לכנסת.

בעצומה, שפורסמה מפה לאוזן ברחבי הארץ, כתבו בני הנוער, "אנו, צעירים בציבור הדתי לאומי החתומים מטה , קוראים לכם ראשי שני המפלגות אשר מייצגות מגוון רחב בציבור המיוחד שלנו להגיע בהקדם האפשרי להבנות מוסכמות ולהכריז על המשך האחדות הפוליטית בציבור הדתי לאומי”.

"אנו מאמינים ומרגישים שהאחדות שלכם כמנהיגי הציבור ששררה בשנתיים האחרונות הקרינה על הציבור באופן רחב מעבר לערוץ הפוליטי. האחדות שהייתה עד עתה העצימה את כוחותינו כצעירים לפעול במסגרות השונות ולהשמיע את קולנו כציבור משמעותי וחזק בעם ישראל", הם מוסיפים.

"אתם נבחרתם לייצג את הציבור ומוטלת עליכם האחריות לראות אל מול עיניכם רק את טובת הציבור הדתי ועם ישראל כולו, ולהצליח להגיע לדרך אחת מוסכמת שתמשיך ותייצג את הציבור הדתי לאומי נאמנה. כוחנו - באחדותנו! כל מציאות אחרת שתיווצר מלבד אחדות המחנה, יהיה קשה עלינו לקבלה", הם מסכמים.

כאמור, על העצומה חתומים נערים ונערות ממגוון ישיבות תיכוניות ואולפנות ברחבי הארץ, ביניהם בין היתר מישיבת חיצים באיתמר, אולפנת בני ברק, ישיבת בני עקיבא מטה בנימין, אולפנת קרית ארבע, ישיבת פתח תקווה ומוסדות נוספים. בימים הבאים צפויים לחתום עוד אלפים על העצומה, כשכאמור היא עוברת בין הישיבות והאולפנות בשיטת 'מפה לאוזן'.

"הבנו שאם יהיה פיצול של שתי המפלגות זה יחליש מאוד את גוש הימין בממשלה הבאה ויוריד מהכוח שלנו להביע את הערכים שלנו ולהשפיע על עם ישראל", מספר אחיה ברקאי, בן 17, שיזם עם רוני קצובר את העצומה.

החלטתנו ליצור ביוזמה פרטית עצומה וליצור לחץ על שתי המפלגות כך שיגיעו להסדר. אנו לא מתיימרים להתוות את פרטי ההסדר, אבל חשוב לנו שתהיה אחדות בין השורות", הוא אומר.