הרב ליאור: אנחנו לא צריכים להתחשב באו"ם

רבה של קריית ארבע-חברון מתייחס בביטול לחשש בישראל, לפיו יכירו האומות המאוחדות במדינה פלסטינית. "הם יכולים גם להחליט על ביטולה של מדינת ישראל", הוא אומר בביטול

חדשות כיפה אורי פולק 03/05/11 00:00 כט בניסן התשעא

הרב ליאור: אנחנו לא צריכים להתחשב באו"ם
קוממיות, צילום: קוממיות

למרות החשש הפוליטי והציבורי בישראל מפני המאמצים הפלסטינים מצד חמאס ופת"ח להכרה עולמית במדינה פלסטינית כמהלך חד-צדדי, רבה של קריית ארבע-חברון, הרב דב ליאור, איננו מתרגש מפני האיום הדיפלומטי.

"איננו צריכים להתחשב בזה", השיב הרב ליאור בתשובה לתלמידיו. לדבריו, עצרת האומות המאוחדות יכולה גם להחליט על ביטולה של מדינת ישראל - ואין בכך ממש. "עלינו לעמוד על חיינו, וההשגחה האלוקית תתן לנו את היכולת לעמוד בזה בתוקף, צריכים לסכל את עצת אויבנו", ציין הרב ליאור.

ואולם, כנראה שעמדתו של הרב ליאור איננה מאפיינת את רוב ציבור המתיישבים. אמש דיווחנו בכיפה כי הנהלת מועצת יש"ע התכנסה לישיבת חירום מיוחדת, זאת לנוכח ההתפתחויות האחרונות בזירה המדינית ובזירה הפנים-פלסטינית, שעיקרה הסכם האחדות שנחתם באחרונה בין תנועת פת"ח לארגון הטרור חמאס.

ההנהלה קבעה בדיון כי "הבחירה שעשו הפלסטינים בדרך החד-צדדיות, על פני דרך המשא ומתן, והברית בין פת"ח לחמאס - מהוות שבירת כלים מוחלטת מצידם". במועצת יש"ע סבורים כי ההתנהלות הזו של הפלסטינים "פוטרת את ישראל מהתחייבויותיה שלה - המזיקות מלכתחילה - ובראש ובראשונה מנכונותה להקמת מדינה פלסטינית בארץ ישראל".

בסיכום הישיבה המיוחדת קבעה מועצת יש"ע כי "במצב שנוצר, על מדינת ישראל לקדם מהלך להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, ובשלב זה לכל הפחות על היישובים הישראלים ועל האזורים הפתוחים".