דגל עם צלב קרס נתלה על ציר 60 סמוך לכרמי צור

שלושה ימים לאחר פציעתו של ידעיה שרחטון סמוך לכרמי צור, תלו פלסטינים דגל נאצי בכפר בית אומר, על ציר 60. ביישוב כרמי צור מדווחים על יידויים של בקבוקי תבערה מעל גדר היישוב לעיני החיילים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 12:29 ל באב התשעד

דגל עם צלב קרס נתלה על ציר 60 סמוך לכרמי צור
חננאל אמיתי, צילום: חננאל אמיתי

יהודה ושומרון 2014 - צלב קרס על ציר בו נוסעים אלפי ישראלים. במוצאי שבת האחרון נפצע באורח קשה ידעיה שרחטון לאחר שאבן שנזרקה לעבר רכבו ניפצה את השמשה הקדמית ופגעה בראשו, אך מתברר שבכפר בית אומר מנהלים אינתיפאדה פרטית מול תושבי יו"ש, כשהחיילים נותרים חסרי אונים.

הבוקר (ג') זיהו תושבי האזור היהודים כי מעל ציר 60 בסמוך לכפר, במקום בו עוברים מדי יום אלפי יהודים, נתלה דגל נאצי בו נראה צלב קרס. לא מדובר בפעם הראשונה בה נתלה דגל עוין בכפר, כשלאחר מלחמת לבנון השניה נתלו במקום דגלי חיזבאללה. בצומת המדובר יודו בעבר אבנים ובקבוקי תבערה, והמקום ידוע לשמצה לאחר מארב צלמי התקשורת במקום לפני מספר שנים לקראת יידוי אבנים.

(צילום: חננאל אמיתי)

כתבות נוספות בנושא:

- פצוע קשה בפיגוע זריקת אבנים סמוך לכרמי צור

- הרב משה לוינגר נפצע כתוצאה מזריקת אבנים על רכבו

- צה"ל מאבד שליטה? כביש שישים צפוי להיסגר סמוך לכרמי צור בעקבות לוויה פלסטינית

תושבי כרמי צור מדווחים כי בנוסף ליידוי האבנים על הציר, נערכת מתקפה יום יומית על היישוב שנמצא כמובלעת בין הכפר בית אומר לעיירה חלחול. “כבר למעלה משלושה שבועות, מדי יום, יוצאים צעירים מהכפר הסמוך בית אומר להפגין מול היישוב", מספרת תושבת המקום ל'כיפה'. "חמש פעמים הצליחו המפגינים לזרוק מעבר לגדר בקבוק תבערה שגרם לשרפה, ונאלצנו להזמין מכבי אש. ביום שישי האחרון סירבו הכבאים לרדת אל כביש הפטרול לכבות את האש, כי בפעם שעברה ניפצו המפגינים את שמשות הכבאית לעיני החיילים”.

צילום השריפה בכרמי צור: אברהם וייס - סוכנות תצפית

[embed]

]

"אתמול נחת בקבוק התבערה במטע הנטוש שמאחורי ביתי והצית את העצים. מכבי האש הגיעו אחרי חצי שעה; השרפה כבר התקרבה למרחק 10 מטרים מהבית”, היא מוסיפה. “יש לומר: בתקופת מח"ט עציון הקודם, מדיניות הצבא היתה למנוע מהמפגינים לגשת עד לגדר. המח"ט הנוכחי משתמש באמצעים לפיזור הפגנות רק כאשר המפגינים סמוכים לגדר, מה שמאפשר להם ליידות אבנים ובקת"בים לתוך היישוב. אולי הפרסום יזכיר לצבא את חובתו להגן על תושבי כרמי צור”.