קצין בכיר לשעבר: "אסור שהמוסר יבוא על חשבון חיי לוחמים"

אל"מ במיל' רז שגיא טוען כי יש להעביר את הטיפול באוכלוסיה אזרחית לידי מג"ב, "עד אז, יש להנחות את מפקדי ולוחמי צה"ל, לפעול בנחישות כנגד התקפות פיזיות ולא לחכות ללילה". בנט: "הפלסטיניות צריכות לכלות את ימיהן בכלא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/17 14:54 א בטבת התשעח

קצין בכיר לשעבר: "אסור שהמוסר יבוא על חשבון חיי לוחמים"
הערביה סוטרת לחייל, צילום: צילום מסך מפייסבוק

יו"ר הפורום לחוסן צה"ל, אל"מ (מיל') רז שגיא, יו"ר הפורום לחוסן צה"ל, התייחס היום (ג') לתקיפת לוחמי צה"ל על ידי נערה פלסטינית וטען כי צה"ל כלל לא צריך להגיע לידי עימותים אם אוכלוסיה אזרחית.

"צה"ל צריך להיות צבא מוסרי , על כך אין חולק אנחנו לא קלגסים", אמר שגיא שלצד זה הוסיף כי "אסור שהמוסר יבוא על חשבון סיכון חיי לוחמים והיה מצופה מהלוחמים לפעול בנחישות כנגד כל צורה של אלימות".

לדבריו, "טוב יהיה אם השר ליברמן יפעל להעביר את הטיפול באוכלוסייה אזרחית עוינת, למשרד לביטחון פנים ודרכו למשמר הגבול. הם ערוכים להתייחס לאירועים כאלו נכון יותר - הן מהפן המנטלי והן מהפן הפיזי. זה עובד מצויין בירושלים וערים נוספות בארץ וזה יעבוד מצויין גם עם משפחת תמימי בנבי סאלח".

עוד הוא אמר כי "עד אז, יש להנחות את מפקדי ולוחמי צה"ל, לפעול בנחישות כנגד התקפות פיזיות. מי שמרים יד על חייל צה"ל צריך להיות מטופל מיד ובהתאם ולא לחכות ללילה".

https://www.facebook.com/divnews1/videos/732208293652329/

אתמול פורסם סרטון שבו נראית עאהד תמימי בת ה 16 כשהיא מכה לוחם וקצין מחטיבת גבעתי בכפר נבי סאלח. במהלך הלילה פשטו כוחות הביטחון על ביתה ועצרו אותה.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב גם הוא לאירוע ואמר בראיון לגלי צה"ל כי "התמונות קשות, הפלסטיניות צריכות לכלות את ימיהן בכלא". בנט הוסיף כי הוא לא יתן "ציונים לחיילים באירוע, אני סומך על צה"ל שיתחקר את האירוע. גם אני הייתי בסיטואציות דומות. מאוד קל לשבת באולפן ולתת ציונים".

השר ציין מה לדעתו צריך להיות עונשן של המפגינות האלימות, "אני סומך על הרמטכ"ל שיתחקרו את האירוע ויעמידו לדין את תוקפות החיילים והן צריכות לכלות את ימיהן בכלא. זו עבירה פלילית. אלה תמונות לא קלות ולא נוח לראות אותן. סומך על צהל שידע לתקן. התמונה מורכבת ואני לא מתכוון לשפוט את החיילים".