צפו: נפתלי בנט מנסה לעשות סדר במשבר הכותל

שר החינוך והתפוצות אמנם לא נכח בישיבה שבה הוחלט על ביטול מתווה הכותל, אך בסרטון מיוחד הוא מסה להסביר את השתלשלות העניינים. "האם זה אסון כל הדורות? לא, זה לא. אני אישית תמכתי בפשרה הזאת וחלק מחבריי למפלגה התנגדו לה כמו אורי אריאל וסמוטריץ'"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/06/17 13:53 ב בתמוז התשעז

צפו: נפתלי בנט מנסה לעשות סדר במשבר הכותל
השר בנט בכותל המערבי, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מפרסם היום (שני) בדף הפייסבוק שלו סרטון, בו הוא מדבר על הרקע למתווה הכותל ועל משמעות ביטולו על ידי הממשלה.

במהלך הסרטון מסביר בנט, שמשמש גם כשר התפוצות ותוך שהוא נעזר בציור על לוח, כיצד הגה נתן שרנסקי את הרעיון להקצות את הרחבה הדרומית למתפללים שאינם אורתודוקסים. לדבריו, חלף זמן רב עד שלפני 4 שנים הוא הפך את הרעיון למציאות בשטח, במה שהוגדר על ידי המדינה כפתרון ביניים.

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/videos/1481428871878776/

בהמשך הוא מסביר את ההבדל בין פיתרון זה (שמכונה על ידו פשרה מספר אחת) למתווה הכותל (פשרה שתיים), שאושר בממשלה בינואר 2016, תוך שהוא מציין שביטול המתווה הוא אולי לא נעים לרפורמים, אך גם לא נורא כל כך.

בנט הדגיש כי "בלחץ של המפלגות החרדיות, וחלק משותפיי למפלגתי שלי, הפשרה השניה בוטלה ואנחנו חוזרים לפשרה אחת. האם זה אסון כל הדורות? לא, זה לא. אני אישית תמכתי בפשרה הזאת וחלק מחבריי למפלגה התנגדו לה כמו אורי אריאל וסמוטריץ', זה לגיטמי יש לנו מחלוקות גם בתוך המפלגה".

"בשבועות הקרובים", מציין השר, "זה יגיע לבג"ץ שיכריע האם הוא מאלץ את המדינה ללכת לפשרה שתיים או מותיר אותנו עם פשרה אחת או כל דבר אחר. נורא חשוב לי לומר שלא פוצצו את פשרת הכותל וכל אחד יכול להתפלל ברחבה שהקמתי אך מצד שני הזרמים הרפורמים לא קיבלו את כל מה שרצו".