כתב אישום הוגש נגד שני חסידי ברלנד החשודים ברצח הנער ניסים שטרית

פרשת ניקיון כפיים: משטרת ישראל פענחה את חקירת חטיפת ורצח הנער ניסים שטרית ז"ל מלפני כ-35 שנים והיום הוגשו ע"י הפרקליטות כתבי אישום נגד שני חשודים במעשה, מחסידי הרב ברלנד. "מדובר באירוע אכזרי במיוחד אשר נועד לכפות את דרך חייהם של הנאשמים על המנוח ועל הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/21 10:33 כט בכסלו התשפב

כתב אישום הוגש נגד שני חסידי ברלנד החשודים ברצח הנער ניסים שטרית
ניסים שטרית, צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

היום (ו') הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד שני חשודים ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל. כתבי האישום הוגשו נגד ברוך שרביט (76) ותושב ירושלים נוסף (69), שניהם משתייכים לחסידות של הרב ברלנד.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן ובתום חקירה של ימ"ר ירושלים, הנאשמים שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, כחלק מפעילותן "משמרות הצניעות" מטעם קהילת "שובו בנים" בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד. כתבי האישום מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם בחורות, דבר המנוגד לנורמות הדתיות בהן החזיקו אנשי הקהילה.

בהמשך כדי לגרום לו לחדול ממפגשים עם בחורות, תכננו ברלנד ואנשי "משמרות הצניעות" להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה. בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את המנוח במכות חזקות בגופו ובראשו. כעבור מספר דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן מסרו: "כתבי האישום שהוגשו היום מבטאים את המאבק הנחוש וחסר הפשרות של רשויות האכיפה למיצוי הדין עם עבריינים גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירות. כתבי האישום מתארים את מסכת המעשים החמורים שביצעו הנאשמים ואחרים אשר היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, השתתפו בחטיפתו בתרמית ובכוח והכו אותו, ללא רחמים, עד שמצא את מותו. מדובר באירוע אכזרי במיוחד אשר נועד לכפות את דרך חייהם של הנאשמים על המנוח ועל הציבור. במהלך החקירה נחקרו חשודים רבים שהתגבשו נגדם ראיות לעבירות חמורות של חטיפה, סחיטה באיומים ותקיפה שאילולא חלפה תקופת ההתיישנות היו מוגשים נגדם כתבי אישום. אנו משתתפים בצער המשפחה ומקווים כי חשיפת האמת תביא למזור כלשהו לבני משפחתו של ניסים שטרית ז"ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער".

פרשת היעדרותו של שטרית נחקרה לאורך השנים, ולאחרונההושגה פריצת דרך משמעותית שאפשרה את מעצרם של מספר מעורבים במעשה הרצח והחטיפה. כמו כן הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות ולחשוף כי הנער נחטף ונרצח עוד בשנת 1986.  


(תיעוד המעצרים בפרשת הרצח).

בימים האחרונים, היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים השלימה את חקירת הרצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל לפני כ-35 שנים. מוקדם יותר השבוע, הוגשה הצהרת תובע ראשונה נגד חשוד במעורבותו באירוע החטיפה והרצח. לאחר שהמשטרה ביססה תשתית ראייתית למעורבותו של חשוד נוסף שנעצר בחשד למעורבות בחטיפה וברצח, היום הוגשה ע"י פרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע נוספת נגד תושב ירושלים בשנות השבעים לחייו ומעצרו הוארך ביממה נוספת.

לצד מאמצי החקירה בכדי לחשוף את האמת והמעורבים בהיעדרותו, לאורך השנים כולל בעת האחרונה, נערכו ע"י כוחות משטרה גדולים חיפושים ומגוון פעולות במישור הסמוי והגלוי בכדי לאיתור את גופתו של הנער נסים שטרית, אולם זו לא אותרה עד כה ומאמצים אלו נמשכים. חרף האמור הצליחו חוקרי המשטרה בחלוף שנים רבות ובהיעדר גופתו, לחשוף את האמת מאחורי היעדרותו ולעצור את החשודים במעורבות במעשה החטיפה והרצח.

נציין כי מעורבים נוספים שנעצרו ונחקרו בחשד לביצוע במעשה הרצח והחטיפה נשלחו בשלב זה למעצר בית עם תנאים מגבילים נוספים וזאת מאחר והראיות שנאספו לגביהם מצביעות על עבירות שחלה עליהם התיישנות עפ"י החוק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן